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 A müncheni gyár két év múlva már csak a márka elektromos autóit gyártja majd. Addig még sok a munka, de jól haladnak. Központi átállás A BMW müncheni gyára immár 103. éve gyárt autókat és belső égésű motorokat – 50 országból 7800-an dolgoznak itt. Másfél éve mi is jártunk a gyárban. Galéria: Így készül a BMW i4 Maga a bejelentés, miszerint cég ikonikus, négyhengeres motort szimbolizáló főhadiszállása mellett működő gyár 2027-re az elektromos modellekre vált, nem új keletű, ezt már tavaly januárban bejelentették. Most az átalakítás előrehaladtáról beszélgetett az Automobilwoche német szaklap a gyár vezetőjével, Peter Weberrel. Weber elmondta, hogy jól haladnak az átalakításokkal, a különböző egységekben folyik a gépészet telepítése és a terveknek megfelelően 2026-ban megkezdődik itt a Neue Klasse gyártása. A cég korábbi nyilatkozatai alapján jelenleg úgy tudni, az első Neue Klasse modell az új debreceni gyárban készül majd és ez az iX3 utódjának tekinthető Neue Klasse X névre hallgató tanulmányautóból fejlesztett SUV lesz. A müncheni üzem elvileg a jelenlegi 3-as sorozat méreteihez közelítő új ötajtós modellt kezdi majd gyártani. A német gyár átépítése három fő épületet érint, ezekben készülnek a karosszériaelemek, zajlik a végszerelés, illetve kap helyet a logisztika. A 650 millió eurós projektet úgy kell levezényelni, hogy közben ne akassza meg a napi 900-1000 autó gyártását az üzemben. A karosszériaelemeket egy új, három szintes, 18 ezer négyzetméteres épületben gyártják majd, amely jelenleg épül. A logisztika és a végszerelés két épülete is hasonló léptékű, 35 méter magas és összesen 46 ezer négyzetmétert foglalnak magukba. Weber elmondta, hogy a gyár már 2016 óta foglalkozik PHEV modellek előállításával, 2019-ben pedig az i4 megjelenésével elkezdték az elektromos autók gyártását is. Véleménye szerint az, hogy München 2027 végére teljesen átáll a villanyautók gyártására, nem egyszerűen azért fontos, mert biztosítja a régi gyár jövőjét, hanem sokkal inkább azért mérföldkő, mert ez lesz az első üzemük, amely meglépi ezt a váltást és mindezt úgy, hogy közben zavartalanul folyik a termelés. Az első Neue Klasse a gyárban csak a kezdet, hamarosan több új elektromos modell követi majd. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!