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
auto

Cuki háromkerekűt állít az áruszállítók szolgálatába a Fiat Professional

Új elektromos járművet mutatott be TRIS néven a Fiat Professional, amelyet kifejezetten utolsó kilométeres kiszállításra terveztek. A háromkerekű, tisztán elektromos hajtású modell első körben Afrikában és a Közel-Keleten kerül bevezetésre, ahol a Fiat főként kisvállalkozások és logisztikai szereplők igényeit szeretné kiszolgálni.

A TRIS a Fiat első elektromos háromkerekűje, és elsősorban városi környezetben való használatra készült. A járművet Olaszországban tervezték, míg a gyártás Marokkóban történik. Három változatban lesz megvásárolható: platós, pick-up és alvázas kivitelben, attól függően, mire van szüksége az adott vállalkozásnak. A pick-up verzió a mindennapi szállítási feladatokra lett kialakítva, míg a másik két változat igény szerint testre szabható.

A TRIS mindössze 3,17 méter hosszú, hatótávolsága pedig 90 kilométer a motorkerékpároknál és könnyű járműveknél használatos nemzetközi WMTC szabvány szerint. A 6,9 kWh-s akkumulátor ugyanaz, mint a Fiat Topolinóban, a hajtásról pedig 48 voltos, 9 kW-os villanymotor gondoskodik, amely 45 km/h végsebességet biztosít. Gyorstöltésre nem képes, de hagyományos konnektorról 3,5 óra alatt 80%-ra tölthető. A hasznos teherbírás akár 540 kg, a raktér pedig 2,25 m² alapterületű, ami elegendő egy szabványos EUR raklap számára is. A szűk városi manőverezést segíti a 3,05 méteres fordulókör.

A jármű belterében 5,7 hüvelykes érintőképernyő, LED világítás, tolatóhangjelzés és több tárolórekesz is helyet kapott. A TRIS támogatja a csatlakoztatott szolgáltatásokat, például a flottakezelést vagy járműkövetést, ezáltal teljes értékű tagja lesz a Fiat Professional termékcsaládnak.

Olivier Francois, a Fiat vezérigazgatója és a Stellantis globális marketingigazgatója elmondta, hogy bár a TRIS elsőként a MEA régióban jelenik meg, Európa lehet a következő piac, de erről egyelőre nincs hivatalos bejelentés.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás