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 Bár egyre több szó esik a Volkswagen csoport következő platformjáról, az SSP-ről, az MEB platform egyelőre nem megy sehova. Épp ellenkezőleg, alaposan megújul. Megújul és megszűnik Az MEB platform megújulása valószínűleg egy kényszerűségből született döntés volt, hiszen az eredeti tervek szerint mostanra már elkezdődött volna az SSP korszak, amely egy új, a korábbiaknál rugalmasabb, modernebb és jobban skálázható platformot jelent és szinte minden szegmenst lefed majd. A fejlesztések azonban elhúzódnak, így a cég kénytelen modernizálni az MEB-t is, amely még pár évig biztosan velünk marad.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 ID.4 A brit Autocar a múlt héten közölt egy interjút a Volkswagen márka vezérigazgatójával, Thomas Schäferrel, amelyben a cégvezető elárulta, hogy a 2026-os ID.4 teljesen megújul, kívül-belül nagy változásokon esik át, gyakorlatilag teljesen más autó lesz – ígéri a CEO. A dizájn terén az ID.4 jobban fog illeszkedni abba vonalba, amelyet a nemrég bemutatott ID.1 és ID.2 tanulmányautók mutattak. A brit lap egyébként úgy tudja, hogy házon belül csak elektromos Tiguánként emlegetik a frissített SUV-t, ami utalhat arra is, hogy nevet válthat a típus. Az ID.1 prototípusa Schäfer már korábban is utalt rá, hogy nem akarják elveszíteni a régi, jól csengő típusneveket és a Tiguan is mindig része lesz a vállalat repertoárjának, de arra is utaltak már többször, hogy érkezhet a Golf jelenlegi szériájának nyugdíjazása után egy ID.Golf is. ID.2 prototípus A cég fejlesztési vezetője, Kai Grünitz azt is megosztotta a lappal, hogy belül teljesen megújul az ID.3 és az ID.4 is. Új műszerfalat és felhasználói felületet kapnak az autók és visszatérnek a hagyományos gombok is, például a hangerőt is egy kerek tekerővel állíthatjuk majd. Az ID.2 prototípus belseje. Az autók műszakilag is megújulnak. Frissülnek a villanymotorok, az inverter és akkutechnika az ID.7-nél bevezetett újításokkal – ez sokat javíthat a hatékonyságon. Marad azonban a 400 voltos platform – a 800 volt csak 2028-ban érkezik az SSP-vel. Az ID.1 tanulmány belseje A jó hírek között azonban eldugtak egy rosszat is: úgy tűnik, hogy az ID.5 utód nélkül szűnik majd meg a modellfrissítés során. ID.5 Buzz A német Autombilwoche is beizzította forrásait és értesüléseivel most kiegészítette az Autocar hírét. ID.Buzz Az autóipari szaklap úgy tudja, 2026-ban faceliftet kap az ID.Buzz is, amelyet három éve mutattak be. Hogy ez pontosan mit takar, az még nem annyira tiszta, de úgy tudják, itt kevésbé a külső, mint inkább a belső megújuláson lesz a hangsúly, így itt is visszatérnek a gombok. Az ID.7 jelenlegi beltere Egyébként nem kizárt, hogy a gombok a viszonylag fiatal ID.7 esetében is hamarosan visszatérhetnek. A legnagyobb kihívás viszont a kisbusz kapcsán a gyártási költségek csökkenése, amelyre a lap forrásai szerint sürgősen szükség van, de ennek mikéntje még nem világos. Az Automobilwoche forrásai is megerősítették, hogy a Volkswagen fontolgatja az ID modellcsalád átnevezését és a számok helyett olyan nevek térhetnek vissza, mint a Polo, vagy a Tiguan. Hogy ez mindenképp az ID.Polo (ID.2), vagy ID.Tiguan (ID.4) mintát követi-e, az még nincs eldöntve. Az is az asztalon van, hogy a GTX változatok GTI néven élnek majd tovább. Az információik szerint egyébként ID.3 új változata 2026 nyarának elején érkezhet, ami megelőzi az új ID.4 bemutatását. A frissítés során új akkucellákat is kaphatnak az autók, de az még bizonytalan, hogy ez saját gyártású lesz-e. A Volkswagen Power Co. már évek óta dolgozik egy saját, egység-cellán, ám kérdés, mennyire gyorsan tudják felpörgetni a termelést. ID.3 Nem kizárt, hogy az első autók, amelyek ezeket megkapják továbbra is az ID.2 család lesznek, ahogy ezt már korábban jelezték. Az sincs viszont kizárva, hogy a belépő modellek már jövőre LFP aksikat kaphatnak – Kínában már egy ideje így készül az ID.3 helyi változata a CATL segítségével. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!