Évek óta szó van az új KRESZ-ről, amely a várakozások szerint sok aktuális, régóta problémás kérdést is rendbe tesz és a kor realitásaihoz igazítja a jogszabályt. A miniszter szerint 2026 szeptemberében léphet életbe a frissített KRESZ. Negyedik kör 2023 decembere óta tartanak a konzultációkat az új KRESZ kapcsán – hangzott el Lázár János építési és közlekedési miniszter mai sajtótájékoztatóján. Csak a második és harmadik körben összesen 1600 észrevétel érkezett 2023 és 2024 között, de a minisztérium úgy döntött, indít egy újabb, negyedik kört még most szeptemberben. Ezt a Közlekedéstudományi intézet szervezi és bárki véleményezheti a tervezetet.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 Lázár János szerint a legfontosabb alapelv az emberi élet, a közlekedés gyengébb, sérülékenyebb szereplőinek védelme és ennek fényében újragondolják az utak táblázását is. Jelenleg még nagy viták vannak a rollerek és a biciklik közlekedési rendjének tekintetében, el kell dönteni, ki közlekedhet a járdán, kinek kötelező az úton haladnia. Ezeket a témákat egyébként az utak állapota szempontjából is megvizsgálják, hiszen ennek hatása lehet a kérdésre. Szakmai viták vannak egyébként a sebességhatárok emelésének kérdésében is. Régóta tervben van például, hogy 80-ról 90-re emeljék a buszok és teherautók sebességhatárát, de felmerült az autópályán érvényben lévő megengedett sebesség növelése is 140 km/h-ra, de állítólag ezt a lakosság nem támogatja. Lázár János egy kérdésre válaszul elmondta, nem tervezik az átlagsebesség-mérés bevezetését. A miniszter szerint az autópályán most is 140-150 km/h a valós átlagsebesség, de ellenállás tapasztalható ha ennek hivatalossá tételéről van szó, pedig, mint fogalmazott, „minek építettünk autópályát, ha nem engedjük, hogy haladjon a közlekedés‟. Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!