Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 A Mercedes-Benz Trucks az idei harmadik negyedévben közel 50 százalékos piaci részesedést ért el Európában, a nehéz elektromos haszongépjárművek szegmensében – ezzel két, egymást követő negyedévben lett piacvezető a patinás német gyártó. A vállalat év végén számos új variánssal bővíti elektromos teherautó-portfólióját annak érdekében, hogy tovább erősítse úttörő szerepét az ágazatban; a folyamat részeként – december elején – megkezdődött a második generációs eActros 400-asok sorozatgyártása a wörthi üzemben. fotó: Daimler Truck Az eActros 400 két darab, egyenként 207 kWh-s LFP akkumulátorcsomagja 414 kWh összkapacitást biztosít – innen a modell neve -, mellyel akár 480 kilométeres hatótáv is elérhető (részben terhelt, 6×2-es, dobozos felépítményű kivitellel, 20 °C-os környezeti hőmérséklet mellett). A két akkupakkos kialakítás kisebb saját tömeget eredményez, így az eActros 400 körülbelül három tonnával több áru fuvarozására képes, mint a nagy testvér, az eActros 600 – ezzel a hasznos terhelés tekintetében a hasonló kategóriájú dízelmotoros teherautók szintjét hozza. A jármű alap töltési teljesítménye max. 400 kW CCS2 csatlakozón keresztül; ez elegendő ahhoz, hogy az akkumulátorok 46 perc alatt feltölthetők legyenek 10-ről 80 százalékra. A két alapmodellre – az eActros 400-ra és az eActros 600-ra – építve a Mercedes-Benz Trucks számos új konfigurációt kínál majd annak érdekében, hogy még jobban lefedje a nehéz távolsági és az elosztó fuvarozással foglalkozók igényeit. A gyártó a jövőben mindkét modellt elérhetővé teszi nyerges vontató és platós alvázas kivitelben is, emellett kétféle fülkeméret közül is választhatnak az ügyfelek. fotó: Daimler Truck Az új elektromos modellek gyártása az A-sorozat meglévő összeszerelő során zajlik majd, ahol az akkumulátoros járművek a dízelmotoros társaikkal párhuzamosan, rugalmasan változtatható mennyiségben készülhetnek. Ez lehetővé teszi, hogy a gyár gyorsan reagáljon a piaci igényekre. A korábbi, első generációs eActros modellek esetében az elektromosítást a különálló Future Truck Center végezte, azonban az új generáció esetében ez a lépés teljes egészében bekerült a sorozatgyártási folyamatba: a vázszerkezettől egészen a végső ellenőrzésig minden munkafázis a gyártócsarnokon belül történik. A Daimler Truck mannheimi, kasseli és gaggenaui üzemei kulcsfontosságú alkatrészekkel járulnak hozzá a gyártáshoz: többek között az elektromos hajtótengellyel, a hajtáslánc egyéb elemeivel, valamint az úgynevezett front box egységgel – ez utóbbi, számos nagy- és kisfeszültségű komponenst magában foglaló alkatrész a belső égésű motor helyére kerül beépítésre. A wörthi Mercedes-Benz Trucks üzem 1963-as alapítása óta mintegy 4,4 millió teherautót gyártott: jelenleg itt készülnek az Actros, Arocs és Atego modellek, de egykoron a speciális Econic, Unimog és Zetros járművek is a gyár falai között váltak gördülő valósággá. A vállalat 2021 óta kínál elektromos teherautókat: elsőként az eActros 300/400 jelent meg a nehéz elosztó fuvarozáshoz, majd egy évvel később a kommunálishulladék-szállításra szánt eEconic típussal bővült a paletta. Az eActros 600 második generációjának sorozatgyártása tavaly év végén vette kezdetét. A mintegy 10.000 főt foglalkoztató wörthi üzem ma is a tartomány egyik legnagyobb munkaadója. Dékány Zsolt Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!