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 Az elektromos autó racionális választás, de ez nem jelenti azt, hogy az érzelmeket, az igényeket ki kellene zárni az egyenletből. Péter a számára megfelelő villanyautó kiválasztásakor túlment az egyszerű költségszámításokon. Mióta jársz villanyautóval? Miért döntöttél úgy, hogy elektromos autóra váltasz? 2016 augusztus óta, tehát egy éve. Olyan kocsit kerestem aminek olcsó a fenntartása, környezetbarát és mivel napi km szükségletem maximum 120 km így kézenfekvő volt az elektromos autó vásárlása. Rendkívül fontos volt a vásárlásánál, hogy csendes és kényelmes autó legyen, minőségi anyagokból készüljön és rendelkezzen a legfejlettebb biztonsági berendezésekkel. Mi volt az a pont, amikor rájöttél, hogy ez a jövő? A vásárlás előtt már tudtam, hogy ez a jövő! Egyszerűen kipróbáltam és bele is szerettem. Szinte hangtalan közlekedés, remek autózási dinamika és biztonság! Ez egy városi autó, vannak korlátai, de remélem városainkból lassan kiszorulnak a hagyományos autók, és környezetünk élhetőbb lesz. Mi jellemző a mindennapi közlekedésedre? Hány km-t mégy egy nap általában? Budapesten dolgozom, de Mogyoródon lakom, napi ingázás, vásárlás iskolába járás, ügyintézés. Ez átlagosan napi 80-120 km. A hétvégi, családi programokat is meg tudjátok oldani villanyautóval? Hosszabb távra hagyományos autóval megyünk. Sokat járunk autópályán ahol gyorsabb a hagyományos autóval menni. Mogyoród-Budapest-Siófok-Keszthely útvonalat hosszadalmas és fárasztó lenne a családnak villanyautóval megtenni. Mi volt a leghosszabb út, amit villanyautóval tettél meg? 186 km volt a leghosszabb utam a kocsimmal, töltés nélkül. Rendszeresen, heti szinten járok Paks-ra, ilyenkor a célállomáson töltök a normál töltővel 10A -rel. Amíg dolgozom a kocsi tölt és kényelmesen hazaérek minden esetben. A legtávolabbi célállomás eddig a bő 1200 km-re lévő Németországi Lübeck volt, ahova váratlanul a munkám szólított. Az idő rövidsége miatt repülőjegyet már nem kaptam, így maradt a villanyautózás. Ekkora út egyedül még hagyományossal is megterhelő lenne, ezért egy kényelmesebb verziót választottam. Az autó saját lábán Mogyoródról egy tatabányai és egy rövid parndorfi töltéssel csak Bécsig kellett eljusson, onnan a kocsi és én egy éjszaka alatt vonattal utaztunk Hamburgig. Az utolsó 70 km-t az autó újra saját lábán tette meg a célállomásig, ahol sima konnektorról tudtam tölteni. Milyen autót használsz? Miért erre a típusra esett a választásod? VW e-Golf, 24,2 kWh . Remek felszereltség, nagyfokú biztonság, kényelem, az autó gyártása során kiváló minőségű anyagokat használtak fel. Hol és mikor töltöd leggyakrabban a villanyautód? Tudod-e otthon tölteni az autód? Legtöbb esetben otthon töltöm a kocsimat éjszaka, illetve a munkahelyemhez közeli ELMŰ oszlopról amíg dolgozom. Amikor vásárolni megyek vagy sokat kell a belvárosban járnom, akkor ha szükséges a hazajutasomhoz, akkor igénybe veszem a villámtöltőket is. A vásárlás előtt készítettél-e gazdaságossági/megterülési számítást, mi volt annak az eredménye, s az mennyire igazolódott be a valóságban? Havi szinten vezetem, kiadásaimat, és táblázatban kezelem összehasonlítva, ha egy hagyományos autóval járnék. Számolva a parkolási díjakkal, üzemanyag költséggel, esetleges tömegközlekedési költségekkel is. Ha egy dolgot kellene kiemelni a villanyautózással kapcsolatban, akkor mi lenne az? Környezet tudatosság, hogy gyermekem egy élhetőbb világban éljen. A következő autód is elektromos lesz? Ha lesz, mindenképpen! Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!