Személyes történet: Minőségi elektromos autó a napi ingázáshoz

Az elektromos autó racionális választás, de ez nem jelenti azt, hogy az érzelmeket, az igényeket ki kellene zárni az egyenletből. Péter a számára megfelelő villanyautó kiválasztásakor túlment az egyszerű költségszámításokon.

Mióta jársz villanyautóval? Miért döntöttél úgy, hogy elektromos autóra váltasz?

2016 augusztus óta, tehát egy éve. Olyan kocsit kerestem aminek olcsó a fenntartása, környezetbarát és mivel napi km szükségletem maximum 120 km így kézenfekvő volt az elektromos autó vásárlása. Rendkívül fontos volt a vásárlásánál, hogy csendes és kényelmes autó legyen, minőségi anyagokból készüljön és rendelkezzen a legfejlettebb biztonsági berendezésekkel.

Mi volt az a pont, amikor rájöttél, hogy ez a jövő?

A vásárlás előtt már tudtam, hogy ez a jövő! Egyszerűen kipróbáltam és bele is szerettem. Szinte hangtalan közlekedés, remek autózási dinamika és biztonság! Ez egy városi autó, vannak korlátai, de remélem városainkból lassan kiszorulnak a hagyományos autók, és környezetünk élhetőbb lesz.

Mi jellemző a mindennapi közlekedésedre? Hány km-t mégy egy nap általában?

Budapesten dolgozom, de Mogyoródon lakom, napi ingázás, vásárlás iskolába járás, ügyintézés. Ez átlagosan napi 80-120 km.

A hétvégi, családi programokat is meg tudjátok oldani villanyautóval?

EZT OLVASTAD MÁR?  Szlovákiai körút Nissan LEAF-fel

Hosszabb távra hagyományos autóval megyünk. Sokat járunk autópályán ahol gyorsabb a hagyományos autóval menni. Mogyoród-Budapest-Siófok-Keszthely útvonalat hosszadalmas és fárasztó lenne a családnak villanyautóval megtenni.

Mi volt a leghosszabb út, amit villanyautóval tettél meg?

186 km volt a leghosszabb utam a kocsimmal, töltés nélkül. Rendszeresen, heti szinten járok Paks-ra, ilyenkor a célállomáson töltök a normál töltővel 10A -rel. Amíg dolgozom a kocsi tölt és kényelmesen hazaérek minden esetben. A legtávolabbi célállomás eddig a bő 1200 km-re lévő Németországi Lübeck volt, ahova váratlanul a munkám szólított. Az idő rövidsége miatt repülőjegyet már nem kaptam, így maradt a villanyautózás. Ekkora út egyedül még hagyományossal is megterhelő lenne, ezért egy kényelmesebb verziót választottam. Az autó saját lábán Mogyoródról egy tatabányai és egy rövid parndorfi töltéssel csak Bécsig kellett eljusson, onnan a kocsi és én egy éjszaka alatt vonattal utaztunk Hamburgig. Az utolsó 70 km-t az autó újra saját lábán tette meg a célállomásig, ahol sima konnektorról tudtam tölteni.

Milyen autót használsz? Miért erre a típusra esett a választásod?

VW e-Golf, 24,2 kWh . Remek felszereltség, nagyfokú biztonság, kényelem, az autó gyártása során kiváló minőségű anyagokat használtak fel.

EZT OLVASTAD MÁR?  Személyes történet: 99,99%-ban nincs szükség a benzinre

Hol és mikor töltöd leggyakrabban a villanyautód? Tudod-e otthon tölteni az autód?

Legtöbb esetben otthon töltöm a kocsimat éjszaka, illetve a munkahelyemhez közeli ELMŰ oszlopról amíg dolgozom. Amikor vásárolni megyek vagy sokat kell a belvárosban járnom, akkor ha szükséges a hazajutasomhoz, akkor igénybe veszem a villámtöltőket is.

A vásárlás előtt készítettél-e gazdaságossági/megterülési számítást, mi volt annak az eredménye, s az mennyire igazolódott be a valóságban?

Havi szinten vezetem, kiadásaimat, és táblázatban kezelem összehasonlítva, ha egy hagyományos autóval járnék. Számolva a parkolási díjakkal, üzemanyag költséggel, esetleges tömegközlekedési költségekkel is.

Ha egy dolgot kellene kiemelni a villanyautózással kapcsolatban, akkor mi lenne az?

Környezet tudatosság, hogy gyermekem egy élhetőbb világban éljen.

A következő autód is elektromos lesz?

Ha lesz, mindenképpen!

Elektromos autót használsz?

Egy gondolat a “Személyes történet: Minőségi elektromos autó a napi ingázáshoz” című anyaggal kapcsolatban

Hozzászólás