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
auto
2024. 04. 26. péntek

A 2016-os Párizsi Autószalonon mutatták be először a Mercedes-Benz első elektromos szabadidő autójának koncepcióját, ahol egyben a német gyártó hivatalosan bejelentette egy új család megalapítását, amely neve alatt a jövő elektromos Mercijei fognak napvilágot látni. Ez nem más, mint az EQ. A család legelső tagja, az EQ C 2019-ben érkezik, és a francia fővárosban kiállított Concept EQ látványautó mintájára fog készülni, a híresztelések szerint csak nagyon minimális változtatással. Utána pedig jöhet az EQ A, EQ E és a többiek, egészen az EQ S-ig.

A teljesen elektromos meghajtású SUV két villanymotort kapott, egyik az első, másik a hátsó kerekek meghajtásáért felelős, s hozzájuk összesen 300 kW-os teljesítmény párosul. Névleges hatótávja 500 kilométer (NEDC), mely a 70 kWh-s akkucsomagnak köszönhető. Crossover létére nem gyorsul rosszul, 5 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t. Alapvetően összkerékmeghajtású az autó, azonban programozható, hogy bizonyos (például városi) körülmények között milyen üzemmódban működjön.

Az autó belülről is pont ugyanazt a jövőbeli luxusautó érzetet adja, mint kívülről. Tágas és elegáns kabin, ultranagy felbontású 24″-os központi kijelző, érintőképernyők a kormányon, melyekkel a klíma és a szórakoztató funkciók vezérelhetők, és LED csíkok mindenütt. A gyártásba kerülő változat áráról pontos információt még nem tudunk, de várhatóan 39 000 dollárról (10,2 millió forintról) fog indulni.

Akit nem győztek meg a gyári fotók a Mercedes-Benz Concept EQ-ról, vagy éppen annyira tetszik neki a koncepció, hogy még többet szeretne látni, annak itt egy videó az egyik Youtuber jóvoltából:

Úgy tűnik, a Daimler azon vállalatok közé tartozik, akik az elektromos közlekedést nem csak hirdetik, hanem érdemben hozzá is járulnak a fenntartható mobilitáshoz annak több szegmensében is. A tömegközlekedés terén említésre méltó az elektromos Citaro busz projektje, az áruszállítást pedig elektromos kamionokkal és furgonokkal igyekszik kibocsátás-mentessé tenni. A 2019 elején piacra kerülő Mercedes-Benz EQ C-vel sem lő nagyon mellé, amennyiben hasonló lesz a bemutatott koncepcióhoz, emellett nem elfelejtendő, hogy a Daimler részt vesz az európai villámtöltő-hálózat kiépítésében, így a 2025-ig megjelenő 10 új elektromos Mercedes-Benz modellt már kiépített infrastruktúra fogja fogadni.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.