Úgy tűnik Elon Musk eltökélt szándéka, hogy a Tesla a hét minden napján a szalagcímekben szerepeljen – és, a változatosság kedvéért, jó hírekkel. A mai nap folyamán a kaliforniai vállalat elkezdte kiküldeni a konfigurációs emaileket az első „mezei” Model 3 vásárlóknak, ami mindenképpen jó hír és tovább erősíti a Model 3 gyártásával kapcsolatos pozitív pletykákat. Ezzel párhuzamosan, szemfüles Reddit poszterek azt is megerősítették, hogy a Tesla újabb 1201 alvázszámot regisztrált be a modellnek, így már, úgy tűnik, 3840 Model 3 gyártása van tervben, folyamatban vagy zárult le. Forrás: Reddit, You You Xue felhasználó De lépjünk egyet vissza, mi is ez a konfigurálás? Mint ismeretes, a Tesla kb. fél millió foglalással rendelkezik a Model 3-ra és a sor elején a Tesla és a SpaceX alkalmazottai vannak (voltak?). A közhiedelemmel ellentétben ők is teljes árat fizettek az autóért, tehát nem kedvezményes, vagy „ajándék” autók ezek, csupán csak Musk cégeinek alkalmazottai kaptak egy pár óra előnyt a foglalási roham elején. A cégnek ez amolyan win-win szituáció volt, hiszen a morál javításán túl, az is biztosított így, hogy a korai gyártási hibák hamar kiderülnek, gyorsan javításra kerülnek és a cég alkalmazottai nem fogják ezeket nagy dobra verni. A következő fázis a tágabb publikumon belül a már Tesla tulajdonos Model 3 vásárlók köre, akik szintén, köszönet képpen, előnyt élveznek, főleg ha kaliforniaiak. Igen, a Tesla, nagyon előrelátóan a következő pár ezres kört is még az anyahajóhoz közel jelölte ki és majd csak ezután jön az USA többi része, valószínűleg még az év végén, vagy a jövő év elején. Mindez az eredeti terveknek megfelelően, csak a tervezettnél kicsit lassabban zajlik és a sok előrendelés feldolgozásának utolsó fázisával, az Amerikán kívüli vevőkkel zárul majd valamikor 2018 közepén. De nézzük, mit is talált ma reggel a postaládájában az aki szerencsés csillagzat alatt születve, Los Angeles-i házában rendelt az S és az X mellé egy 3-ast a gyereknek. Először is kapott egy emailt a Teslától, hogy lépjen be a fiókjába és minden készen áll arra, hogy összeállítsa és megrendelje az autóját. Forrás: Reddit, You You Xue felhasználó Az konfigurációs oldalra érve az első képernyőn az dönthetjük el, hogy megvárjuk-e a jövő év elejére ígért alap, 35.000 dolláros „fapados” modellt, vagy esetleg a tavasszal érkező összkerékmeghajtásúra gyúrunk. Musk egy régebbi Twitter üzenete szerint, egyébként majd ez utóbbiban lesz elérhető az S-ből és az X-ből már ismert adaptív légrugózás is. Ha nem tudunk, vagy nem akarunk várni, akkor a 49.000 dolláros Long Range modell érhető el jelenleg, 500 km-es hatótávval és a prémium extra csomaggal megfűszerezve. Természetesen levonásra kerül a befizetett 1000 dolláros foglaló és így 48.000-ről indulunk. Forrás: Reddit, You You Xue felhasználó A következő képernyőn részletesen fel van sorolva, mi minden tartozik a felszereltségbe. Számos biztonsági felszerelés, mint az Autopilot 2.5 biztonsági funkciói, a 8 légzsák és az EPS minden Model 3 része, csakúgy, mint a nagy érintőképernyő, a WiFi/LTE kapcsolat, a kártyás és telefonos indítás, a hangvezérlés, vagy a dönthető hátsó ülések és a szokásos Tesla garancia. A Long Range opcióval megkapjuk a nagyobb aksit és hatótávot, a jobb menetdinamikát, nagyobb végsebességet és az akkumulátor méretének köszönhető gyorsabb töltést is. A Prémium Csomag része az 5 fűtött ülés, a fa berakás a műszerfalon, a nemesebb belső anyagok, az üvegtető és az extra USB portok hátra. Ide tartoznak még a 12 felé állítható első ülések, az állítható kormány és visszapillantó és a high-end audio rendszer. Forrás: Reddit, You You Xue felhasználó A következő oldalon kiválaszthatjuk az autó színét és felnijét. A spártai színpalettán mindössze 6 opció van, a kék, a piros, meg a szürke 50 (na jó, 4 ) árnyalata. Ja igen és a feketén kívül minden 1000 dollárba fáj. A felniknél van a standard 18 colos aero wheel, amiről egyszerűen lepattintható a speciális formájú dísztárcsa, ha hajlandóak vagyunk lemondani a 10%-os hatótáv megtakarításról. Plusz 1500 dollárért viszont megkaphatjuk a szexi 19 colos felniket is, bár ezzel biztosan jobban ráz majd a villanyverda. Forrás: Reddit, You You Xue felhasználó Végül az utolsó képernyőn megrendelhetjük az autopilot funkciót és a későbbi Teljes Önvezetés rendszert is. Mind a kettő elérhető még később, akár évek múlva is, hiszen a hardver minden autó része, csak egy combos hitelkártya meg pár kattintás kell hozzá a képernyőn. Ha viszont most fizetjük ki a szolgáltatások díját, spórolunk 1,000 dollárt mind a kettőn. Nos mi az Ön véleménye? Megéri az árát a sok extra? Ön várna az olcsóbb fapadosra, vagy épp ellenkezőleg jöjjön a Model 3 P75D? Megy a Tesla a lecsóba, inkább járna Zsigulival? Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by0xLTIwMjUtMDQtMTQuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMi9lbGVrdHJvbW9zLWF1dG8tMS0yMDI1LTA0LTE0LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!