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
auto
2024. 04. 20. szombat

Közös töltőhálózattal szállnak versenybe az autógyártók a Supercharger ellen

Lerántotta a leplet az öt nagy autógyártó, a BMW, Daimler, Ford, és a Volkswagen Csoporthoz tartozó Audi és Porsche a tavaly bejelentett 350 kW teljesítményű villámtöltő-hálózatról, melyet közösen üzemeltetnének Európa-szerte. A tervek szerint 400 töltőállomást létesítenek 2020-ig, melyből 20-at már az idei év végére működésbe szeretnének hozni. A gyártók Németország, Norvégia, és Ausztria fontosabb útjai mentén helyezik majd el a CCS töltőket, egymástól 120 kilométer távolságban, partnerként együttműködve olyan autópálya-menti szolgáltatókkal, mint a német Tank&Rast, a Circle K, vagy az OMV. 2018-ban 100 töltővel fog bővülni az IONITY nevet viselő hálózat, melyet úgy alakítanak ki, hogy egyszerre több, különböző márkájú autó is képes legyen áramot szívni magába. A közös üzemeltetésű projektbe bármelyik gyártó becsatlakozhat.

Most, hogy a Tesla futótűzként terjeszti Supercharger hálózatát Európában a megfelelő infrastruktúra kiépítése érdekében a Model 3 számára, ráadásul ezt egyre több töltőállást biztosító állomásokkal teszi, éppen ideje volt, hogy más gyártók is beszálljanak a töltőtelepítés versenyébe. Az IONITY villámtöltők teljesítményben kétségtelenül csatát nyertek a Tesla 145 kW-os töltői ellen, habár jelenleg még nincs olyan elektromos autó a piacon, mely képes lenne felvenni a 350 kW-os teljesítményt. Ennek ellenére nem ez lesz az első alkalom ilyen töltők telepítésére, a Porsche nemrég Berlinben rakott le egyet, melyet majd a 2019-ben megjelenő Mission E fog tudni maximálisan kihasználni. A töltők számát tekintve viszont a 400 darab közel sem lesz elég, ha az IONITY fel szeretne zárkózni a Supercharger hálózathoz. Jelenleg több, mint 350 Tesla töltő van üzemben Európában, de 2018-ra akár 500 is lehet, ezzel szemben a közös projekt a 400-as darabszámot is csak 2020-ban fogja elérni. Akárhogy is nézzük, a versengés mindenképp kedvező hatással lesz számunkra, hiszen egyre több töltő válik elérhetővé a kontinensen.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.