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
auto
2024. 04. 26. péntek

A német autógyártók között időről időre felmerül a saját akkumulátorcella-gyártás gondolata, ám ezek a tervek végül mindig meghiúsulnak. A Tesla által kifejtett erőteljes piaci nyomás azonban – amely elsősorban a Panasonickal közösen végzett cellatermelés eredménye –, sürgős intézkedésre ösztönzi a nagy gyártókat, így nemrég ismét szóba került az európai gigagyárak építésének lehetősége. Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója tavaly többször is kijelentette, hogy hosszú távon fenntarthatatlan az ázsiai beszállítóktól való függés, és a VW Group gyáraiból 2025-től kiguruló 3 millió villanyautó akkumulátorát csak saját gyártással lehet biztosítani. A konszern ugyan kötött egy 48 milliárd dollár értékű szerződést az LG-vel, Samsunggal, és a CATL-lel, de aztán felröppent egy pletyka arról, hogy a VW már meg is kezdte a tárgyalásokat a dél-koreai SK Innovation-nel egy európai gigafactory felhúzásáról. Ezt végül egyik fél sem erősítette meg, később viszont az ország gazdaságügyi minisztere olyan megjegyzéseket tett, melyek alátámasztják a németországi gigagyárról szóló terveket. A német kormány valójában több ilyen létesítménnyel is számol, melyek egyikének hivatalos bejelentése most, 2019 elején lenne esedékes. A Manager Magazin legfrissebb beszámolója szerint azonban lehet, hogy ezen elképzeléseknek is búcsút kell intenünk.

Forrás: BMWBlog

A német hírlap értesülései szerint összesen három, gigawattórás kapacitású gyár építéséről tárgyal a Volkswagen és az SK Innovation, melyek helyszíne Németország lenne valahol a legfontosabb autógyárak közelében. Az LG Chem, mint a konszern legfontosabb akkubeszállítója viszont megtorpedózta a projektet. A Manager Magazin úgy tudja, hogy a dél-koreaiak megfenyegették a Volkswagent, hogy nem szállítanak neki akkucellát, ha megépülnek az SK Innovationnel közös létesítmények. A magazin belső informátorokat jelöl meg forrásként, így nem tudni biztosra, hogy mennyi valóságalapja van a történetnek, de előfordulhat, hogy a Volkswagennek komoly problémával kell majd szembenéznie a következő pár évben a villanyautói tömeggyártásánál. A tárgyalások állítólag most újrakezdődnek, ezúttal már az LG bevonásával.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.