Megvan az engedély, két kínai villanyautó is elindul Amerikába

A Kandi két tisztán elektromos modellje is megkapta a típusengedélyt az amerikai National Highway Traffic Safety Administration közlekedési hatóságtól, utat nyitva ezzel a kínai autógyártónak a Model EX3 és a Model K22 értékesítésére az Egyesült Államokban. A vállalat még tavaly jelentette be szándékait az amerikai terjeszkedésre, ekkor rántotta le a leplet Texasban az elektromos sportterepjáróról és a városi közlekedésre optimalizált szubkompakt villanyautóról. Akkor kevesen vették igazán komolyan a kínaiak törekvéseit, most viszont alig fél évvel a két jármű bemutatása után már hivatalosan is szabad az út az Államokba, megugorva ezzel azt az akadályt, ami egyik kínai gyártónak sem sikerült eddig. Az NHTSA tegnapi bejelentését követően a Kandi részvényei az egekbe szöktek, több mint 40%-os növekedést produkálva.

„Izgatottak vagyunk, hogy a Model EX3 és a Model K22 is megkapta az NHTSA engedélyét. Ez bizonyítja, hogy az elektromos modelljeink megfelelnek minden szükséges követelménynek és szabványnak, amit az Egyesült Államok kormánya támasztott. Így magabiztosan mutathatjuk be járműveinket az amerikai közönségnek. Úgy véljük, hogy mindkét autó árban és fejlett technológiával párosított minőségben is versenyképes, és kielégítik a vásárlók igényeit” – mondta el a Kandi vezérigazgatója.

Kandi Model EX3

A K22 egy kétüléses miniautó közel 135 kilométeres hatótávval, és 104 km/h-s végsebességgel. A Bloomberg januári értesülései szerint akár 20 000 dollárnál (5,6 millió forint) is olcsóbb lehet a villanyautó, amit még tovább csökkent a 7500 dolláros szövetségi támogatás, és akár egy 2500 dolláros állami hozzájárulás is. Az EX3 már akár 300 kilométeres túrákra is használható a 41,8 kWh-s aksijával, és öt felnőtt is kényelmesen elfér benne. Ennek az amerikai ára egyelőre nem ismert, de hazájában minden kedvezménnyel együtt olcsóbb, mint 20 000 dollár. A szövetségi támogatás erre a modellre is jár majd.

Kandi Model K22

Nem tudni pontosan, hogy mikor indulnak hódító útjukra az olcsó kínai villanyautók az USA-ba, de januárban a vezérigazgató azt mondta, hogy már csak a szabályozási eljárások szabtak gátat az értékesítésnek.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.