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
auto
2024. 04. 26. péntek

A nagy európai autógyártóknál örökös dilemma, hogy honnan teremtsék elő az elektromos modelljeik akkumulátorához szükséges cellákat. Míg általánosságban elmondható, hogy az akkucsomagokat többnyire házon belül állítják össze maguknak, a cellák gyártására már nem vállalkoznak, azokat inkább az erre szakosodott ázsiai partnerüktől vásárolják meg. Nincs ez másképp a Volkswagen esetében sem, amely ez év májusáig összesen 48 milliárd dollár értékben írt alá szerződést az LG, Samsung, és a CATL cellagyártókkal, hogy a 2025-től a konszern gyáraiból kiguruló évi 3 millió tisztán elektromos autó legalább egy részének biztosítani tudja az energiatároló alkatrészt. Bár eddig úgy tűnt, hogy rövid- és közép távon ezt a stratégiát fogja követni a Volkswagen az aksigyártás tekintetében, Herbert Diess vezérigazgató többször is azt hangoztatta, hogy a vállalatnak hosszú távon nem szabad függenie az ázsiai beszállítóktól, hanem el kell kezdenie saját cellát gyártani.

Forrás: InsideEVs

Előfordulhat, hogy ez hamarabb bekövetkezik, mint gondoltuk, ugyanis a Manager Magazin azt állítja, hogy a VW komolyan készül belépni az akkugyártók körébe, és már meg is kezdte a tárgyalásokat a dél-koreai SK Innovation-nel egy európai gigafactory építéséről. Hivatalos megerősítés eddig sem a német autógyártótól, sem a harmadik legnagyobb dél-koreai akkumulátor-manufaktúrától nem érkezett, így egyelőre arról sincs információnk, hogy hová települne a létesítmény, és hány gigawattórányi akksival járulna hozzá a Volkswagen elektromobilitási stratégiájához. Érdekes módon a saját cellagyártás legismertebb példája, a Tesla vezérigazgatója éppen a tegnapelőtti harmadik negyedéves konferenciahíváson beszélt arról, hogy a más autógyártókkal szembeni egyik legnagyobb kompetitív előnyének a Gigafactory 1 beruházásait tartja, és ezért mindenkit arra buzdít, hogy ne sajnálják akkugyárba fektetni a pénzt. Ha jó pár éves lemaradásban is ugyan, az SK Innovation-nel való társulással, és egy gigawattórás kapacitású gyár építésével a Volkswagen a Tesla-Panasonic nyomdokaiba tudna lépni, és jelentősen megkönnyíteni annak az évi 150 GWh kapacitásnak az előteremtését, mely a hárommillió VW, Porsche, és Audi villanyautóhoz kelleni fog hét év múlva.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.