PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto
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

A nagy európai autógyártóknál örökös dilemma, hogy honnan teremtsék elő az elektromos modelljeik akkumulátorához szükséges cellákat. Míg általánosságban elmondható, hogy az akkucsomagokat többnyire házon belül állítják össze maguknak, a cellák gyártására már nem vállalkoznak, azokat inkább az erre szakosodott ázsiai partnerüktől vásárolják meg. Nincs ez másképp a Volkswagen esetében sem, amely ez év májusáig összesen 48 milliárd dollár értékben írt alá szerződést az LG, Samsung, és a CATL cellagyártókkal, hogy a 2025-től a konszern gyáraiból kiguruló évi 3 millió tisztán elektromos autó legalább egy részének biztosítani tudja az energiatároló alkatrészt. Bár eddig úgy tűnt, hogy rövid- és közép távon ezt a stratégiát fogja követni a Volkswagen az aksigyártás tekintetében, Herbert Diess vezérigazgató többször is azt hangoztatta, hogy a vállalatnak hosszú távon nem szabad függenie az ázsiai beszállítóktól, hanem el kell kezdenie saját cellát gyártani.

Forrás: InsideEVs

Előfordulhat, hogy ez hamarabb bekövetkezik, mint gondoltuk, ugyanis a Manager Magazin azt állítja, hogy a VW komolyan készül belépni az akkugyártók körébe, és már meg is kezdte a tárgyalásokat a dél-koreai SK Innovation-nel egy európai gigafactory építéséről. Hivatalos megerősítés eddig sem a német autógyártótól, sem a harmadik legnagyobb dél-koreai akkumulátor-manufaktúrától nem érkezett, így egyelőre arról sincs információnk, hogy hová települne a létesítmény, és hány gigawattórányi akksival járulna hozzá a Volkswagen elektromobilitási stratégiájához. Érdekes módon a saját cellagyártás legismertebb példája, a Tesla vezérigazgatója éppen a tegnapelőtti harmadik negyedéves konferenciahíváson beszélt arról, hogy a más autógyártókkal szembeni egyik legnagyobb kompetitív előnyének a Gigafactory 1 beruházásait tartja, és ezért mindenkit arra buzdít, hogy ne sajnálják akkugyárba fektetni a pénzt. Ha jó pár éves lemaradásban is ugyan, az SK Innovation-nel való társulással, és egy gigawattórás kapacitású gyár építésével a Volkswagen a Tesla-Panasonic nyomdokaiba tudna lépni, és jelentősen megkönnyíteni annak az évi 150 GWh kapacitásnak az előteremtését, mely a hárommillió VW, Porsche, és Audi villanyautóhoz kelleni fog hét év múlva.

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.