Nincs mese, a németek is elkezdenek saját akkumulátort gyártani

Úgy tűnik, ha borzasztó lassan is, de a németek is kezdenek felkészülni az elektromos autók tömeggyártására, és ráébredni, hogy a Tesla több éves előnye e téren abból adódik, hogy a járműveibe szerelt akkumulátor-cellákat saját maga gyártja, és nem az ázsiai partnerektől vásárolja jóval drágábban. Bár a német autógyártók többször is hangoztatták, hogy hosszú távon nem szabad az ázsiai akkumulátor-gyártástól függeniük, eddig még nem érkezett arról hivatalos megerősítés, hogy bármelyik vállalat ténylegesen el is kezdene felhúzni egy saját gigagyárat az országban. A német kormány bejelentése, miszerint 1 milliárd euróval támogatja a hazai cellagyártást, egy elég meggyőző bizonyíték arra, hogy hamarosan a nagy autógyártók is követik a Tesla példáját.

Javában zajlik a BMW akkupakk összeszerelése, Forrás: BMWBlog

Peter Altmaier gazdaságügyi miniszter azt szeretné, hogy 2030-ra a világ akkucella-gyártásának 30%-a Németországban és Európában történjen, és ehhez minél hamarabb hozzá kell látni ehhez a feladathoz. Állítólag már több vállalat is jelentkezett, hogy készen áll saját cellát termelni, valamint a kormány együtt dolgozik más országok vezetőivel az ehhez szükséges feltételek megteremtésében. A miniszter elmondása szerint az elektromos autókba való akkumulátor-cellák gyártására nem csupán azért van szükség, hogy azokat ne kelljen többé a világ másik feléről szállítani, hanem azért is, hogy az így létrejövő új munkahelyek ellensúlyozzák azokat, amelyek az elektromos autók terjedése miatt vesznek el. A becslések szerint minden egyes ilyen beruházás 1000-2000 munkahelyet teremtene. A német kormány tehát több gigagyárral is számol, melyek egyikének hivatalos bejelentésére a tervek szerint 2019 elején kerül sor, a legelső gyártósorok pedig 2021-ben állnak munkába. Mindez alátámasztja azon pletykákat, miszerint a Volkswagen megkezdte a tárgyalásokat az SK Innovation dél-koreai akkugyártóval egy európai létesítmény építéséről. Nem is kérdés, hogy nem kevés akkucella lesz szükséges a VW által megígért 50 millió autóhoz.

EZT OLVASTAD MÁR?  Már megint hülyeségeket beszélnek a Tesla elemzők

Elektromos autót használsz?