A német autógyártók között időről időre felmerül a saját akkumulátorcella-gyártás gondolata, ám ezek a tervek végül mindig meghiúsulnak. A Tesla által kifejtett erőteljes piaci nyomás azonban – amely elsősorban a Panasonickal közösen végzett cellatermelés eredménye –, sürgős intézkedésre ösztönzi a nagy gyártókat, így nemrég ismét szóba került az európai gigagyárak építésének lehetősége. Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója tavaly többször is kijelentette, hogy hosszú távon fenntarthatatlan az ázsiai beszállítóktól való függés, és a VW Group gyáraiból 2025-től kiguruló 3 millió villanyautó akkumulátorát csak saját gyártással lehet biztosítani. A konszern ugyan kötött egy 48 milliárd dollár értékű szerződést az LG-vel, Samsunggal, és a CATL-lel, de aztán felröppent egy pletyka arról, hogy a VW már meg is kezdte a tárgyalásokat a dél-koreai SK Innovation-nel egy európai gigafactory felhúzásáról. Ezt végül egyik fél sem erősítette meg, később viszont az ország gazdaságügyi minisztere olyan megjegyzéseket tett, melyek alátámasztják a németországi gigagyárról szóló terveket. A német kormány valójában több ilyen létesítménnyel is számol, melyek egyikének hivatalos bejelentése most, 2019 elején lenne esedékes. A Manager Magazin legfrissebb beszámolója szerint azonban lehet, hogy ezen elképzeléseknek is búcsút kell intenünk.
A német hírlap értesülései szerint összesen három, gigawattórás kapacitású gyár építéséről tárgyal a Volkswagen és az SK Innovation, melyek helyszíne Németország lenne valahol a legfontosabb autógyárak közelében. Az LG Chem, mint a konszern legfontosabb akkubeszállítója viszont megtorpedózta a projektet. A Manager Magazin úgy tudja, hogy a dél-koreaiak megfenyegették a Volkswagent, hogy nem szállítanak neki akkucellát, ha megépülnek az SK Innovationnel közös létesítmények. A magazin belső informátorokat jelöl meg forrásként, így nem tudni biztosra, hogy mennyi valóságalapja van a történetnek, de előfordulhat, hogy a Volkswagennek komoly problémával kell majd szembenéznie a következő pár évben a villanyautói tömeggyártásánál. A tárgyalások állítólag most újrakezdődnek, ezúttal már az LG bevonásával.