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
auto
2024. 03. 29. péntek

A német autógyártók között időről időre felmerül a saját akkumulátorcella-gyártás gondolata, ám ezek a tervek végül mindig meghiúsulnak. A Tesla által kifejtett erőteljes piaci nyomás azonban – amely elsősorban a Panasonickal közösen végzett cellatermelés eredménye –, sürgős intézkedésre ösztönzi a nagy gyártókat, így nemrég ismét szóba került az európai gigagyárak építésének lehetősége. Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója tavaly többször is kijelentette, hogy hosszú távon fenntarthatatlan az ázsiai beszállítóktól való függés, és a VW Group gyáraiból 2025-től kiguruló 3 millió villanyautó akkumulátorát csak saját gyártással lehet biztosítani. A konszern ugyan kötött egy 48 milliárd dollár értékű szerződést az LG-vel, Samsunggal, és a CATL-lel, de aztán felröppent egy pletyka arról, hogy a VW már meg is kezdte a tárgyalásokat a dél-koreai SK Innovation-nel egy európai gigafactory felhúzásáról. Ezt végül egyik fél sem erősítette meg, később viszont az ország gazdaságügyi minisztere olyan megjegyzéseket tett, melyek alátámasztják a németországi gigagyárról szóló terveket. A német kormány valójában több ilyen létesítménnyel is számol, melyek egyikének hivatalos bejelentése most, 2019 elején lenne esedékes. A Manager Magazin legfrissebb beszámolója szerint azonban lehet, hogy ezen elképzeléseknek is búcsút kell intenünk.

Forrás: BMWBlog

A német hírlap értesülései szerint összesen három, gigawattórás kapacitású gyár építéséről tárgyal a Volkswagen és az SK Innovation, melyek helyszíne Németország lenne valahol a legfontosabb autógyárak közelében. Az LG Chem, mint a konszern legfontosabb akkubeszállítója viszont megtorpedózta a projektet. A Manager Magazin úgy tudja, hogy a dél-koreaiak megfenyegették a Volkswagent, hogy nem szállítanak neki akkucellát, ha megépülnek az SK Innovationnel közös létesítmények. A magazin belső informátorokat jelöl meg forrásként, így nem tudni biztosra, hogy mennyi valóságalapja van a történetnek, de előfordulhat, hogy a Volkswagennek komoly problémával kell majd szembenéznie a következő pár évben a villanyautói tömeggyártásánál. A tárgyalások állítólag most újrakezdődnek, ezúttal már az LG bevonásával.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.