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
auto
2024. 04. 27. szombat

1999 óta először tudott profitot termelni az Opel 2018-ban, és a termékstruktúra átalakításának, a munkaerő megtizedelésének, és a gyártási költségek jelentős csökkentésének köszönhetően jó úton halad afelé, hogy a következő években is nyereséges tudjon maradni. Márpedig ez szükséges ahhoz, hogy a német autógyártó egy globális márkává válhasson, és hatalmas összegeket tudjon az elektromosításra költeni – erről beszélt a vezérigazgató a Thüringer Allgemeine hírportálnak adott interjúban. Michael Lohscheller szerint az elektromos autózással az embereknek idáig három problémájuk volt: a magas ár, a kis hatótáv, és a lassú, körülményes töltés. Ezek miatt azonban már nem kell többé aggódni, hiszen az Ampera-e modellel szerzett tapasztalatokat felhasználva a jövő Opeljei a vásárlók minden igényét kielégítik, és ezt hamarosan be is bizonyítja a rüsselsheimi vállalat: június 4-én mutatkozik be az Opel Corsa legújabb, tisztán elektromos hajtással is megrendelhető generációja, amely a bemutatótól kezdődően azonnal rendelhető is lesz, bár az első példányok érkezésére nagyjából decemberig kell várni. Az igazgató semmilyen részletet nem közölt az E-Corsával kapcsolatosan, mindössze annyit árul el, hogy az ára igencsak vonzó lesz.

Opel Ampera-e

A gyártó az eddig használt kilenc padlólemez közül 2024-re csak kettőt tart meg, egy nagyot és egy kicsit, ezek adják majd a soron következő modellek alapját. A tervek szerint elektromos járművekből sem lesz hiány, ugyanis 5 éven belül az Opel valamennyi autójának tisztán villanyos, vagy plug-in hibrid hajtásláncot ad a benzines és dízeles változatok mellett. Az E-Corsa mellett nemsokára egy másik elektromosított Opel is rendelhető lesz, mégpedig a Grandland X konnektoros hibrid, ami az eisenachi gyárban fog készülni, és 300 lóerős összkerék-hajtással szállítja majd utasait. A CEO hozzátette, hogy elsősorban a kis méretű autókat tartja ideálisnak az elektromos meghajtáshoz, de kiemelten fontos piacnak tartja a kis haszongépjárművek szegmensét, így minden bizonnyal ezek prioritást kapnak az elektromosítás során. 2020-ban például a Vivaro közepes méretű furgon már tisztán elektromosként is választható lesz. Az Opel a töltőhálózat miatt sem aggódik, Rüsselsheimben a legnagyobb európai elektromostöltő-központot építi a cég, mintegy 1300 új töltőpont létrehozásával, és ez csak egyike azon projekteknek, melyek villanyautóval is átjárhatóvá teszik a kontinenst.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.