Elkészültek az Aldi és az E.ON együttműködésének első töltői

Ma délben Nyíregyházán átadták az Aldi Törzs utcai üzletének parkolójában a kiskereskedelmi lánc és az E.ON együttműködésében készülő töltőhálózat első elemeit. Az üzlet parkolójába egy 25 kW-os DC és egy 2×22 kW-os AC töltőoszlopot telepítettek. A DC oszlop természetesen támogatja mind a CHAdeMO, mind pedig a CCS rendszerű töltést, ráadásul az oszlop oldalára egy AC töltést biztosító 22 kW-os Type2 aljzat is került, így egyszerre akár négy autó töltése is megoldható. A két töltőállomás a parkoló üzlettől távoli, de az utcáról jól látható helyre került, így könnyű megtalálni, de remélhetőleg nem fogják rendszeresen elfoglalni hagyományos autókkal.

DC töltő átadás Nyíregyházán a Törzs utcai Aldi parkolóban

Az Aldi és az E.ON az üzletlánc OTÉK rendeletben előírt kötelezettsége kapcsán tavaly decemberben jelentett be egy együttműködést, ami szerint országosan 123 parkolójukba kerül E.ON üzemeltetésű töltő. Ma ebből három helyszínen hat oszlop kezdte meg a működést egyidejűleg összesen 12 autónak biztosítva a töltést. A közeljövőben Szolnok, Debrecen, Pécs, Székesfehérvár, Veszprém, Győr és Sopron kap majd összesen 10 töltőoszlopot, amiből 5 db lesz 25 kW-os DC rendszerű. Hogy a felsorolt hét városból melyik ötbe kerül ilyen, gyorsabb töltést lehetővé tevő töltő, az egyelőre még nem derült ki, de amint megtudjuk, frissítjük ezt a hírt. Frissítés: Az E.ON országosan legalább 15 helyszínre tervez DC töltőt az Aldi üzleteibe, de a cég minden megyeszékhelyre legalább egy saját tulajdonú töltőt is tervez telepíteni.

EZT OLVASTAD MÁR?  Itt az első térkép az IONITY európai töltőhálózatról

A töltők használata ingyenes, és a közeljövőben nem tervezik a fizetés bevezetését, de hosszabb távon ez biztosan változni fog. Tóth Béla az E.ON igazgatóságának tagja elmondta, hogy vizsgálják egy összevont számlázás bevezetésének lehetőségét, ahol nem töltésenként, hanem havi elszámolásban, az otthoni szolgáltatáshoz hasonló módon fizethetnék ki az ügyfelek a töltések árát. Egyelőre azonban a töltők a kábel csatlakoztatása, és a DC töltőkön a csatlakozó típusának kiválasztása után automatikusan indulnak. Az AC töltőkhöz, mint minden ilyen töltőnél, az autósnak kell hoznia a csatlakozáshoz szükséges, (legalább) egyik végén Type2-es kábelt.

A Circontrol gyártmányú töltő új a hazai piacon, eddig ilyennel nem találkoztunk. Működése az érintőképernyőn több nyelven is megjeleníthető utasítások alapján egyértelmű, azonban a kábelekre és a csatlakozókra nagyon kell figyelni, mert a  csatlakozó leemelésével az egyik kábel leránthatja a másikat, ami a töltőfej sérülését okozhatja. Kérjük az összes villanyautóst, hogy vigyázzon a töltőkre, hogy azokat mindannyian problémamentesen használhassuk. A töltő a teszt során maximum 64 A-es áramerősség leadására volt képes, így a teszthez használt Hyundai Kona electricet az 50-80%-os tartományban maximum 24 kW-tal tudta tölteni.

EZT OLVASTAD MÁR?  Kombinált árképzés Polgárdiban

A Törzs utcai (41-es út közelében) mellett hamarosan átadásra kerül Nyíregyházán a Pazonyi úton (4-es főút kivezető szakasza) és a Kállói úton is 2-2 AC töltőoszlop, de ezek jelenleg még nem használhatók. Frissítés: Az E.ON kommunikációs ügynökségétől kapott tájékoztatás szerint műszakilag mindkét helyszín mind a négy töltője üzemképes. A Pazonyi úton lévő töltők a parkoló felújításának végén, várhatóan egy hét múlva lesznek használhatók, míg a Kállói úton lévő töltőknél a felfestést kell még pótolniuk a kivitelezőknek.

Elektromos autót használsz?