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
auto
2024. 04. 26. péntek

A BYTON 2019 év végén kezdi a sorozatgyártást – bepillantás az M-BYTE utasterébe

elektromos autó

Júniusban nyílt napot tartott a BYTON, aminek keretében az érdeklődők betekinthettek a 800.000 négyzetméteres najnjingi gyárba. Az 1,4 milliárd eurós, Városligetnyi területű létesítmény építése még 2017. szeptemberében indult és hamarosan elkészül, a gyártósorokon jelenleg az utolsó simításokat végzik.

Majdnem Városligetnyi területen a BYTON gyára. (fotó: BYTON)

Ha minden a tervek szerint halad, akkor 2019. harmadik negyedévében már a tesztjármű gyártása zajlik majd a gyárban. A Constellium által készített alumínium akkumulátor házba a kínai CATL szállítja az akkumulátorokat. A dolgozók speciális képzést kapnak és az éles gyártást több hónapos próbaüzem előzi meg, mielőtt az egységek gyártása elindul az autók számára. A 335 hegesztőrobot már készen várja a termelést, de a festőüzem, présüzem is kész. A gyártó állítása szerint az automatizáltság a hegesztésnél 99 százalékos lesz.

Hegesztőgépek végeláthatatlan sora a BYTON gyárban. (fotó: BYTON)

Jelenleg több, mint 100 prototípus példány fut tesztpályákon és utakon világszerte, illetve különféle teszteknek van alávetve. Kiváló eredménnyel teljesítette az Euro NCAP és az IIHS 25% átfedésű ütközési tesztjét.

BYTON M-Byte műszerfal 48 hüvelykes kijelzővel (fotó: BYTON)

A BYTON Smart EV platformjára elsőként az M-Byte crossover épül, az acél-alumínium hibrid karosszériás villanyautó 45.000 dolláros kezdő árral kerül a vevőkhöz. A cégnek több kihelyezett részlege van, az Egyesült Államokban a Szilícium-völgyben készül az intelligens autó élményrendszer, mely a hatalmas kijelzőből, és több érintőképernyőből áll. Itt készül az önvezető rendszer és a teljes jármű integráció. A járműkoncepció és a formatervezés Münchenben készül, a központi telephely a kínai Najnjing. Az interaktív elektronikus rendszer a kínai Baidu OS-re épít, de 90 százalékban a BYTON-ra szabják. Lesz benne hangvezérlés, ezzel szabályozhatjuk a légkondicionálást, ablaknyitást, hangerőt, ablakok fényáteresztését és és az ígéretek szerint még sok mást is. A 48 hüvelykes képernyő kétharmadát a térkép teszi ki, biztonságosabbá téve a navigálást.

Kartámasz, előtte érintőképernyő. (Fotó: BYTON)

Lenkei Péter