HALLASSUK A HANGUNK!

Írd alá Te is a GEVA (Global EV Alliance) nyilatkozatát!

Hamarosan kezdődik a Leaf e+ kiszállítása

A Nissan bejelentette, hogy hamarosan, tehát az előre ígért időpontban, megkezdődik a 62 kWh-s akkumulátorral rendelkező Leaf 3.0 e-plus modellek kiszállítása Európában. A 3.Zero egy limitált példányszámú kiadás, ami egy magas felszereltségi szintet jelöl, míg az e+ a nagyobb akkumulátorra utal. Az autóra Európa-szerte 8000 megrendelés érkezett, ami több, mint az eredetileg tervezett 5000 példány.

A 217 lóerős villanymotorral hajtott Leaf e+ modell 62 kWh-s akkumulátorának energia-sűrűsége 25%-kal, energia-tárolási kapacitása 55%-kal növekedett, így 385 km hatótávolságot ígér a korábban használtnál jóval reálisabb adatokat adó WLTP mérési ciklus szerint.

Az új Leaf alapfelszereltségként tartalmazza a NissanConnect információs és szórakoztató rendszert, ami támogatja az Apple CarPlay® és AndroidAuto® funkciókat. A navigációs rendszer TomTom LIVE prémium forgalmi és útvonal-optimalizálást, valamint Online térképfrissítési szolgáltatást is biztosít, így a korábbihoz képest naprakészebben tartalmazza a töltőpontokat is.

Megújul a NissanConnect alkalmazás is az új LEAF verziókkal. Az alkalmazással a navigációs útvonalak szinkronizálhatók okostelefonnal, távolról vezérelhető a klímaberendezés működése, így előhűtésre vagy előfűtésre van lehetőség, amikor a LEAF még a töltőhöz van csatlakoztatva, valamint utólag elemezhetők az utazásokról és a vezetési stílusról szóló információk.

Az új LEAF új színeket is kap, összesen 10 egyszínű és hét két tónusú fényezésből választhatnak a vásárlók, amely utóbbinál a tető színe eltérő. A normál fényezéssel a fehér és piros színekből lehet választani, míg a metálfényezéssel választható színek a fekete, piros, „fegyver”, bronz, ezüst, „tavaszi felhő”, gyöngyházfehér és kék. A kétszínű fényezések a következő kombinációkat jelentik: gyöngyházfehér/fekete, „tavaszi felhő”/fekete, „fegyver”/fekete, gyöngyházfehér/kék, kék/fekete, vörös/fekete.

Nissan Leaf 2019 (forrás: Nissan)

Az első 2011-es LEAF óta továbbfejlesztett belső hőkezelő rendszer biztosítja a gyorstöltési teljesítmény optimalizálását és az akkumulátor hosszú élettartamát. Az autó számos innovatív vezetéstámogató technikával rendelkezik, például az e-Pedal lehetővé teszi a vezetők számára, hogy csak egy pedál használatával indulhassanak el, gyorsíthassanak és lassíthassanak. A ProPILOT egy fejlett vezetéstámogató rendszer, amely kombinálja az önműködő kormányzást a sávtartáshoz, a gyorsítást és a fékezést, hogy kényelmesebb legyen az autó vezetése hosszú utakon és erős forgalomban, autópályákon és egysávos utakon egyaránt. A LEAF ProPILOT Park funkcióval is rendelkezik, amivel automatikusan leparkol az autó.

 

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.