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 A két héttel ezelőtti bejelentést követően egy külön erre a célra megrendezett eseményen bemutatta Ducato modelljének teljesen elektromos meghajtású változatát a Fiat Professionalt, mely egyben a világ egyik vezető haszongépjármű-gyártójának a legelső zéró kibocsátású járműve. Egyelőre csak viszonylag kis távolságokra optimalizálva ugyan, de már több vállalat mutatott be, vagy jelentett be tisztán villanyos kisteherautót – többek között a Peugeot és a Citroën –, melyek a városi területek kereskedelmi negyedeinek áruszállítását tudják olcsón és tisztán megoldani. A Fiat elektromobilitási törekvése ennek ellenére mégsem volt előre megjósolható, hiszen az olasz cég nem titkoltan a belsőégésű motort preferálja bárminemű elektromosítással szemben, és még az európai kibocsátási előírásoknak való megfelelést is a Tesla autóflottájának segítségével oldaná meg. A Fiat viszont most egy évek óta tartó piackutatással indokolja az elektromos Ducato megépítését, mely azt mutatja, hogy az olcsón fenntartható dobozos autókra már igenis szükség van, s különösképp a városi futárcégek váltanának villanyhajtásra. Az elektromos Ducato ugyanazokban a méretekben és kialakításokban lesz elérhető, mint hagyományos meghajtású párja, így a csomagtér 10 és 17 m3 között alakul, 1950 kilogrammos maximális terhelhetőséggel. A meghajtást egy 90 kW-os villanymotor biztosítja 280 Nm nyomatékkal, a végsebesség viszont 100 km/h-n tetőzik a jobb energiagazdálkodás érdekében. A teherautó kétféle akkumulátorral lesz választható: a 47 kWh kapacitású 220, a 79 kWh-s akkupakk pedig 360 kilométeres hatótávot eredményez papíron, ám a valóságban ezeknél jóval kevesebbre kell számítani, merthogy a Fiat a régi NEDC ciklust használja. A töltésről egyelőre annyi derült ki, hogy 30 perc alatt 100 kilométernyi energiát lesz képes magába szívni a jármű CCS csatlakozón keresztül. Vételárat még nem tett közzé a gyártó, de a villany-Ducato legnagyobb előnye a hagyományos kisteherautókkal szemben a rendkívül alacsony fenntartási költség, ami egy napi 8 órában szinte egyfolytában mozgásban lévő autónál jelentős tényező lehet, valamint az, hogy a belvárosokban kialakított zéró kibocsátású zónákba is behajthat. A jármű tesztelése a kiválasztott partnerekkel jelenleg is zajlik, a megrendelés kezdete 2019 végére várható, a kiszállítás pedig jövőre esedékes. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!