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 Nemvárt helyről kap ingyen-pénzt a Tesla: a Fiat Chrysler (FCA) több százmillió eurót fizet az amerikai villanyautó gyártónak cserébe azért, hogy – az Európai Unió károsanyag kibocsátási normái szempontjából – közös flottának számítsanak a két cég autói. Ha egyedül nem megy Az Európai Unió környezetvédelmi előírásai egyre keményebb feltételeket szabnak az autógyártóknak. A legújabb célérték 95 g CO2 kibocsátás kilométerenként, és 2018-ban az FCA flottája – tehát az év során eladott új autóinak átlaga – 123 grammnál járt. A UBS elemzői szerint az összes vizsgált autógyártó közül az olasz-amerikai vállalat áll legrosszabbul. Fiat 500e – csak muszájból gyártják A cég egyébként a multinacionális vállalatok iskolapéldája. A két legendás vállalat közös története 2009-ig nyúlik vissza, amikor is a sikertelen Daimler-Chrysler frigy után az amerikai autógyár csődvédelmet kért. Ebből a helyzetből vásárolták ki őket az olaszok, 2014-ben pedig az egész csoportot egy holdingba szervezték, amely Hollandiában van bejegyezve és Londonban van a központja, miközben a menedzsment nagy része az olaszországi Torinóban és az amerikai Auburn Hillsben dolgozik. Gyáraik és fejlesztő központjaik az olasz és amerikai helyszíneken kívül a Wikipedia szerint megtalálhatóak még Kanadában, Indiában, Mexikóban, Brazíliában, Argentínában, Lengyelországban és Kínában is. A világ 8. legnagyobb autógyártójához olyan márkák tartoznak mint az Alfa Romeo, a Chrysler, a Dodge, a Fiat, a Jeep, a Lancia, a Maserati és a Ram – a Ferrarit már egy pár éve külön cégbe szervezték ki. 2018-ban a cég 4,65 millió autót adott el a világ 70 országában és 5 milliárd Euró nyereséget könyvelt el.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 Csakhogy ami a villanyautózást illeti a vállalat mindenki más mögött kullog. Legendás például a cég néhai vezérigazgatójának, Sergio Marchionenak az a kijelentése, amiben arra kérte az embereket, hogy ne vásárolják meg a Fiat 500e villanyautót, mivel a jármű gyártása veszteséges a Fiat számára. Ez a hozzáállás sajnos azt eredményezte, hogy az FCA-nak esélye sincs az EU-s előírások teljesítésére, mivel a flotta átlagát javítani hivatott villanyos típusok még évekre vannak a tömegtermeléstől. Így, elemzők szerint, 2021-re mintegy 2 milliárd Eurós büntetést kellene fizetniük az EU-nak. Az új Maserati villanyautó platform egy lépés a jó úton – de ez nem lesz tömegautó Ennek elkerülésére élnek a szabályok adta kiskapuval, mely szerint kérhetik a hatóságokat, hogy az átlag kiszámítása céljából tekintsék más gyártókkal közösnek a flottájukat. Így tesz egyébként a VW csoport is, mely a nagy teljesítményű Porschék és Audik kibocsátási értékeit a VW, Seat és Skoda típusaival kompenzálja. De a hírek szerint ezt a megoldást választotta két japán gyár, a Mazda és a Toyota is. Természetesen, a Tesla ebbe nem szerelemből egyezett bele. Mindenkinek megéri A villanyautózás híveiként bosszankodhatnánk azon, hogy az FCA kivásárolja magát a problémából, ahelyett, hogy elérhető árú elektromos járművek gyártására törekedne. Ugyanakkor a 2 milliárdos büntetés árnyéka még a csinos 5 milliárdos profit mellett is arra sarkallhatja a vezetőséget, hogy végre komoly erőfeszítéseket tegyenek a zéró emissziós autók gyártása terén. Ez a megállapodás csak átmeneti ragtapasz. Az FCA villanyautós tervei – a gyártás még kicsit odébb van A Teslának is megéri a bolt és a lehető legjobb időben jön. Míg 2017-ben még 280 millió dollárt zsebelt be az amerikai vállalat hasonló kredit megállapodások kapcsán a hazai piacon, addig ez tavalyra már 103 millióra zsugorodott – és a Trump kabinet biztosan nem fog szigorítani az előírásokon, sőt. Ráadásul az idei első negyedév gyengébb eladásai miatt az előző fél év nyereségét most pár százmilliós veszteség váltaná – ezen akár már most segíthet a Február 22-én benyújtott kérelem, bár a kifizetések pontos összegéről, ütemezéséről és időpontjáról egyelőre nincsen információnk. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!