A hidrogén üzemanyagként való felhasználásának egyik legnagyobb akadálya a tárolás nehézsége, hiszen vagy egy rendkívül energiaveszteséges folyamat után -253 °C-on folyékony halmazállapotában tároljuk, vagy gázneműként nagy nyomáson tartályokba kell sűrítenünk, ami viszont a legkisebb szivárgás esetén is óriási robbanást okozhat. Pontosan ez történt június 10-én Sandvika városában, Norvégiában, ahol egy az üzemanyagcellás járművek számára telepített hidrogéntöltő-állomás felrobbant, heves vitákat kiváltva e technológia biztonságosságáról. Az incidens után számos üzemeltető zárta be hidrogéntöltő-állomását, valamint a Toyota és a Hyundai is felfüggesztette az üzemanyagcellás autóinak értékesítését. Forrás: Enova A töltőállomás felszerelését gyártó Nel több mint két hétig vizsgálódott a helyi hatóságok és a norvég tűz- és robbanásvédelmi szakértő Gexcon közreműködésével, melynek eredményeképp a napokban nyilvánosságra került a hivatalos közlemény a balesetről. A robbanást egy rosszul felszerelt csatlakozó okozta az egyik tartályon, amely utat engedett a hidrogén szivárgásának. Ez aztán a levegőben lévő oxigénnel keveredve igencsak robbanékony durranógázt hozott létre, ami kigyulladt. A robbanást tehát egy egyedi esetnek minősül, így a más tervezéssel épített állomások hamarosan újranyithatnak. A szakértők azonban tovább folytatják a vizsgálatot, hogy kiderítsék, mi okozhatta a gázelegy gyulladását az Uno-X szolgáltató töltőállomásán. További vizsgálatok várnak valamennyi hasonló csatlakozóval felszerelt hidrogén-állomásra, valamint a Nel egy új összeszerelési, ellenőrzési, és dokumentációs procedúrát rendelt el a töltőberendezéseire. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!