Mától nem vonatkozik az IG-L korlátozás Ausztriában az osztrák rendszámos elektromos autókra
Ausztriában van egy sajátos sebességkorlátozás, amit IG-L néven szoktunk emlegetni, ez esetben nem a közlekedés biztonsága, hanem a környezetvédelem indokolja a lassúbb haladást, hiszen alacsonyabb sebességhez kisebb zaj és kisebb fogyasztás társul, ami csökkenti a káros anyag kibocsátást is. Ez a környezetvédelmi sebességkorlátozás nem elhanyagolható mértékű, ugyanis Ausztria összesen 2223 km autópályáiból 410 km érintett.

Az elektromos autók elterjedésekor felmerült, hogy a nulla lokális szennyezést jelentő elektromos autókra vajon miért vonatkozik ez a korlátozás? Az osztrák törvényhozás malmai sem őrölnek villámgyorsan, de az igény meghallgatásra talált, így mától nem kell betartani az IG-L kiegészítő táblákkal jelölt sebességkorlátozásokat, ha osztrák zöld betűs rendszám van a villanyautónkon vagy az üzemanyagként hidrogént használó autónkon.

Mivel a rendszer automatikus, ez utóbbi kitétel nagyon fontos, ha magyar rendszámmal hajtunk gyorsabban, mi a továbbiakban is ugyanúgy meg fogjuk kapni a bírságot, ahogy Magyarországon sem parkolhat ingyen zöld alapszínű magyar rendszám hiányában a külföldi villanyautós, esetleg a töltőhelyen a töltés idejére.

A változás az alábbi autópályákon található sebességkorlátozó táblákkal ellátott szakaszokat érinti: Linz (A 1), Salzburg (A 1, A 10), Graz (A 9, A 2) és Tirol (A 12, A 13), valamint ideiglenesen rövidebb szakaszokon Klagenfurt (A 2) és Vorarlberg (A 14) közelében. Az osztrák közútkezelő (ASFINAG) közel 200 új jelzőtáblát helyezett ki. A kérdéses útszakaszok előtt 200 méterrel az IG-L szakaszok kezdete előtt valamint a szakaszokon belül található felhajtóknál.