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 A hibridek között a Mitsubishi Outlander PHEV jelenleg abban egyedülálló, hogy CHAdeMO töltőcsatlakozó is került az autóra, amin keresztül az autó akkumulátora egyenárammal is tölthető. Bár a teljesítmény maximuma mindössze 20 kW, az autó akkumulátora 30-40 perc alatt így is 80%-ra tölthető. A legtöbb hibridnél csupán AC töltésre van lehetőség, jellemzően 2-3 kW teljesítménnyel, így azoknál az akkumulátor feltöltéshez 3-6 órára van szükség. A nagyobb teljesítményű DC töltési lehetőséggel ellátott autók azonban már egy vásárlás, ebéd- vagy kávészünet alatt újabb 40-50 km-re elegendő árammal feltölthetők. A Mitsubishi hibridje most komoly konkurenciát kaphat, ugyanis az insideevs.com nem hivatalos információkra hivatkozó cikke szerint hamarosan megjelenhet a Mercedes A250e konnektoros hibrid változata, amely, ha igazak a kiszivárgott paraméterek, 22 kW DC töltési lehetőséget is kap. A Mercedes A250e 15 kWh akkumulátor kapacitással rendelkezik majd, amivel akár 60 km (WLTP) hatótáv is elérhető. Az autó tisztán elektromos hajtással 140 km/h csúcssebességre lehet képes. A hibrid rendszer egy 1,3 literes turbófeltöltős 158 Le teljesítményű benzinmotort tartalmaz, a váltóházba épített villanymotor pedig 101 lóerős, a két rendszert 8 fokozatú sebességváltó hangolja össze. Mercedes Benz A220d – ez az autó még csak kívülről zöld, de hamarosan érkezhet a PHEV változat (forrás: Daimler) Az akkumulátor méretét jól jellemzi, hogy nem túl régen ekkora akkumulátor még tisztán elektromos, igaz jóval kisebb méretű, autókba került (pl. a Mitsubishi i-Miev, Citroen c-Zero, Peugeot Ion trió vagy a Volkswagen e-UP), melyek akár 100 km feletti hatótávra is képesek voltak ezzel a kapacitással, tehát a Mercedes A250e fogyasztása nem tűnik túlságosan kedvezőnek a 60 km hatótáv alapján. Azt persze egyelőre nem tudjuk, hogy a 15 kWh akkumulátor kapacitás bruttó vagy nettó, azaz a felhasználható kapacitás 15 kWh, vagy ettől 10-20%-kal kevesebb áll az autós rendelkezésére. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!