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
auto
2024. 04. 19. péntek

DC töltéssel érkezik a nagy akkus Mercedes PHEV

elektromos autó

A hibridek között a Mitsubishi Outlander PHEV jelenleg abban egyedülálló, hogy CHAdeMO töltőcsatlakozó is került az autóra, amin keresztül az autó akkumulátora egyenárammal is tölthető. Bár a teljesítmény maximuma mindössze 20 kW, az autó akkumulátora 30-40 perc alatt így is 80%-ra tölthető. A legtöbb hibridnél csupán AC töltésre van lehetőség, jellemzően 2-3 kW teljesítménnyel, így azoknál az akkumulátor feltöltéshez 3-6 órára van szükség. A nagyobb teljesítményű DC töltési lehetőséggel ellátott autók azonban már egy vásárlás, ebéd- vagy kávészünet alatt újabb 40-50 km-re elegendő árammal feltölthetők. A Mitsubishi hibridje most komoly konkurenciát kaphat, ugyanis az insideevs.com nem hivatalos információkra hivatkozó cikke szerint hamarosan megjelenhet a Mercedes A250e konnektoros hibrid változata, amely, ha igazak a kiszivárgott paraméterek, 22 kW DC töltési lehetőséget is kap.

A Mercedes A250e 15 kWh akkumulátor kapacitással rendelkezik majd, amivel akár 60 km (WLTP) hatótáv is elérhető. Az autó tisztán elektromos hajtással 140 km/h csúcssebességre lehet képes. A hibrid rendszer egy 1,3 literes turbófeltöltős 158 Le teljesítményű benzinmotort tartalmaz, a váltóházba épített villanymotor pedig 101 lóerős, a két rendszert 8 fokozatú sebességváltó hangolja össze.

Mercedes Benz A220d – ez az autó még csak kívülről zöld, de hamarosan érkezhet a PHEV változat (forrás: Daimler)

Az akkumulátor méretét jól jellemzi, hogy nem túl régen ekkora akkumulátor még tisztán elektromos, igaz jóval kisebb méretű, autókba került (pl. a Mitsubishi i-Miev, Citroen c-Zero, Peugeot Ion trió vagy a Volkswagen e-UP), melyek akár 100 km feletti hatótávra is képesek voltak ezzel a kapacitással, tehát a Mercedes A250e fogyasztása nem tűnik túlságosan kedvezőnek a 60 km hatótáv alapján. Azt persze egyelőre nem tudjuk, hogy a 15 kWh akkumulátor kapacitás bruttó vagy nettó, azaz a felhasználható kapacitás 15 kWh, vagy ettől 10-20%-kal kevesebb áll az autós rendelkezésére.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.