Tömegtermék nem lesz belőle, és a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása sem éppen erre a kocsira lett kitalálva, de az elektromos meghajtású járműkülönlegességek közé nyugodt szívvel besorolhatjuk a Nobe 100-at, mely retro formatervével és három kerekével nagyjából 60-70 évet repít minket vissza az időben. Legalábbis ami a stílust illeti, mert a technológia nagyon is XXI. századi: a kiskocsi egy 21 kWh-s lítium-ion akkumulátort hordoz, amivel nagyjából 210 kilométert lehet autózni, a villanymotor pedig 54 kW teljesítmény leadására képes, amelynek már a 110 km/h sem probléma, és az 5,9 másodperces százas sprint sem épp döcögős. Sőt, létezik egy GT változat is, amely 72 kilowattot is képes kisajtolni magából, feltornázva a végsebességet 130-ra, a 25 kWh-s akkucsomag pedig 260 kilométerre elegendő. Az autót közel egy évvel ezelőtt mutatta be az észt Nobe Cars koncepcióként, 2020-ra időzített gyártási tervekkel, ám akkor persze még kétséges volt, hogy a cég meg tudja-e teremteni hozzá a szükséges erőforrásokat. A gyártó jelenleg is ezen dolgozik, nemrég indult egy crowdfunding kampány, és az előrendelés is megnyílt 10%-os foglalási díjjal. Akinek tetszik a motorcsónak-forma, az a változattól függően 31 000, illetve 40 000 eurós indulóáron tudja megszerezni az autót. A készítők egyébként a Nobe 100-at a világ legelső összkerék-meghajtású háromkerekes járműveként, és a legfenntarthatóbb kereskedelmi forgalomban lévő autóként reklámozzák, merthogy a kis aksi miatt a kocsi tömege mindössze 600 kiló, és teljes egészében újrahasznosíthatónak lett tervezve. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!