Újabb kínai vállalat épít akkugyárat Európában

2025-re legalább 100 GWh akkumulátorgyártó kapacitást szeretne kiépíteni a kínai Great Wall Motor járműgyártó vállalat akkutechnológiáért felelős részlegéből önállósodott SVOLT Energy Technology, melyből 24 gigawattóra egy újonnan épülő európai gigagyárból kerülhet ki – erősítette meg a cég az egy héttel ezelőtt felröppent híreket. A SVOLT jelenleg legelső létesítményét építi Csangcsouban, amely eleinte évi 12 GWh-nyi kapacitással fogja termelni az akkucellákat, de idővel a 70 gigawattórát is meghaladja majd az éves kibocsátás. Az európai terjeszkedés egy akkutechnológiai kutatóközpontot is jelent a kínaiaknak, ám a több mint két milliárd eurós beruházás pontos helye egyelőre nem ismert, csupán annyi, hogy az építkezés állítólag 2020 második felében megkezdődik, 2022-re pedig teljesen el is készül. A SVOLT világszerte összesen öt gigagyárból fogja ellátni a Great Wall Motor és más cégek villanyautóit, az európai üzem termékeire pedig már jelentkeztek is német és francia autógyártók.

Forrás: BMWBlog

Az európai elektromosautó-piac robbanásszerű növekedése a kontinensre vonzza az ázsiai akkugyártók kiélezett versenyét. Alig két hónapnyira vagyunk attól, hogy a CATL hozzáfogjon a németországi Erfurt városába tervezett gyárának építéséhez, mely az első és egyben legnagyobb ilyen jellegű beruházás lesz Európában – a kínai cég európai igazgatója szerint már csak néhány környezetvédelmi engedélyre kell várni, de szeptemberben biztosan sor kerülhet az alapkő-letételre. A CATL kezdetben évi 14 GWh-val számol, de a kereslet folyamatos növekedésével akár 100 GWh akkucella termelésére is fel lehet pörgetni a létesítményt 2025 környékére, ami mindössze 5 gigawattórányival marad el az Elon Musk által a nevadai Gigafactory 1 számára kitűzött célértéktől. A CATL egyik legfontosabb vásárlója a BMW lesz, de autógyártó létesítményeik közelségéből fakadóan valamennyi német autóipari óriás számára előnyös lehet a kínaiak letelepedése.

EZT OLVASTAD MÁR?  Egy Boeinget is elvontat az elektromos MINI

Elektromos autót használsz?