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 Két Aiways U5 ION tisztán elektromos prototípus is elindul július 17-én Európa felé a kínai Hszian városából, így ez a közel 14.150 kilométeres túra lesz a leghosszabb út, amit valaha elektromos meghajtású prototípus két pont között megtett egy tesztprogram keretében. A kínaiak még az év elején jelentették be, hogy a közeljövőben betörnek az európai piacra, amellyel az U5 válna a legelső megvásárolható kínai márkájú villanyautóvá a kontinensen. A legfrissebb tervek szerint az alig két éve működő start-up már jövő tavasszal megkezdené a hazai piacon mindössze 200 ezer jüanért (8,7 millió forintért) kapható intelligens sportterepjárójának értékesítését Németországban, Franciaországban, Svájcban, Norvégiában, és Hollandiában, s amennyiben ez sikerül, úgy nem sokkal később más piacokon is elérhetővé válhat az U5. Bár az import jócskán megdobja majd az SUV árát, ezt a gyártó a kereskedői hálózat kihagyásával szeretné kompenzálni, és közvetlenül a fogyasztóknak értékesítené vagy lízingelné a járművet, így végül akár 40 000 euró alatti vételár is lehetséges lesz. Előbb azonban teljesíteniük kell a prototípusoknak az interkontinentális utazást, amellyel az Aiways azt szeretné bizonyítani az európai vásárlóknak, hogy nem kell félni a kínai gyártmánytól. Az útvonal végpontja egyelőre nem ismert, de a villanyautók olyan változatos környezetben haladnak majd végig, ahol az autóknak folyamatosan más és más éghajlati viszonyokkal, útminőséggel, és töltőellátottsággal kell majd szembenézniük, a mérnökök pedig azt vizsgálják, hogy mennyire felelnek meg a valós adatok a szimulációknál kapottakhoz képest, mennyire megbízható az U5, és mennyire lesz könnyű együtt élni vele a hétköznapokban. A külsőre a NIO ES8-asra emlékeztető villanyautó 63 kilowattórás akkupakkot kapott, amivel a NEDC szerint 460 kilométer a hatótávja. Az olyan, többnyire csak koncepció autókban megjelenő szolgáltatások, mint például intelligens arcfelismerő-rendszer mellett számos vezetéstámogató asszisztenst is kapnak a vásárlók, ráadásul ezek képességei akár over-the-air szoftverfrissítéssel is bővíthetők és javíthatók lesznek. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!