Hétfőn indul a Porsche Taycan gyártása

Közel 48 hónapnyi építkezés után megnyitja a Taycan gyártósorának otthont adó új gyár kapuit zuffenhauseni létesítményén belül a Porsche, ami azt jelenti, hogy szeptember 9-én hétfőn meg is kezdődhet a márka legelső tisztán villanyos modelljének termelése. A sportautók német királya a legkorszerűbb, magasan automatizált, intelligens 4.0-ás technológiát veti be a villanyautó összeszereléséhez, ahol a fenntarthatóság is fontos szerepet kap: a megújuló forrásból származó energiának köszönhetően a gyár működése teljes mértékben CO2-semleges lesz, és számos egyéb okos megoldás segíti a kisebb ökológiai lábnyomot, mint például a kiemelten energia-hatékonyra tervezett épületek, az elektromos hajtású logisztikai járművek, a hulladékhő használata a festésnél, valamint a tetőfelületek növényesítése. A Stuttgart külvárosában elhelyezkedő 170 000 négyzetméter területű új gyárhoz nagyjából 35 000 tonnányi acélra volt szükség, ami annyi, mintha 140 ezer darab 991-es Coupét épített volna a Porsche.

Gyárat építettünk a gyáron belül” – mondja Albrecht Reimold, a Porsche termelési és logisztikai igazgatója, merthogy a Taycan bölcsőjének építése a legnagyobb építkezési projekt volt a zuffenhauseni létesítmény történetében. Már a munkálatok megkezdéséhez is 21 előzetes projektet kellett kivitelezni. Ezek egyike egy 25 méter mély gödör kiásása volt 240 ezer köbméter föld megmozgatásával, amire a többemeletes összeszerelő-műhely felhúzásához volt szükség – az épületek ugyanis nem emelkedhetnek 38 méter fölé, hogy ne akadályozzák Stuttgart szellőzését. Azt nem említette a Porsche, hogy miképp alakul majd a gyár kapacitása, de a korábbi információk alapján a termelés felfutása után évi 20 000 Taycanra számíthatunk, mely a kereslet függvényében akár 40 000 darabra is nőhet. Az első példányok elvileg már év vége előtt a vásárlóknál lesznek.

A csodaszép dizájnnal megáldott sportkocsi rögtön a bemutató után el is indult legelső útjára a való világban álruha nélkül. A Niagara-vízeséstől nekilódulva egészen New York nyüzsgő metropoliszáig hajtott, a 408 mérföldes (652 kilométeres) út során pedig mindössze egyszer állt meg elektromosságot felvenni, 250 mérföld után, amikor mindössze 24 perc alatt 14%-ról 85%-ra töltődött az Electrify America villámtöltőjén.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.