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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Nagyobb tudás olcsóbban: itt az új Volkswagen e-Up!

Az új akkucelláknak köszönhetően a korábbi 18,7 kilowattóráról 32,3 kilowattórára nő (frissítés – 2019. 09. 06: a sajtóközlemény 32,3 kWh-t említ, de minden jel arra utal, hogy 36,8 kWh az új akku valós kapacitása) a Volkswagen e-Up! új generációjának kapacitása, ez pedig egy jóval nagyobb hatótávot is jelent: a Frankfurti Autószalonon debütáló kisautó immáron 260 kilométert képes elmenni egy töltéssel a WLTP szerint (szemben az eddigi 134 kilométerrel), ami már tekintélyesnek mondható az olcsó városi villanyautók között. A fogyasztás 12,7 kWh környékén alakul 100 kilométeren, ha pedig lemerül az autó, a 40 kW-os töltési teljesítménnyel körülbelül egy óra alatt töltődik 80%-ra az aksi DC hálózaton. A mobiltelefon-applikáción keresztül a töltés időzíthető, és gombnyomásra elindítható vagy leállítható, de a klíma is ugyanitt vezérelhető.

A páratlan vezetési élményt az autó aljában elhelyezett akkupakk okozta alacsony súlypont, és a 61 kW teljesítményű villanymotor garantálja, amivel 11,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra az új e-Up!, innen pedig már csupán 30 km/h szükséges a végsebességhez. Az új generáció legkellemesebb meglepetése azonban a vételár, ami a magas gyártási számok következtében elért méretgazdaságosságnak köszönhetően alacsonyabb lesz, mint elődjéé: Németországban alapáron mindössze 21,975 euróért lehet majd hozzájutni mindenféle támogatás nélkül a jelenleg kapható változat 23 570 eurós indulóárával szemben. Az alapfelszereltség része az automata légkondi, a Bluetooth csatlakozást és DAB+-ot támogató rádiórendszer, a „maps+more” applikáció, és a Lane Assist sávtartó vezetéstámogató-rendszer. Érkezik egy e-Up! style változat, amiben sokkal több funkciót és magasabb személyreszabhatóságot kapnak a vásárlók. A Volkswagen azt állítja, hogy az új ötajtós villanyautóból jelentősen többet fog gyártani, mint elődjéből. Az akkumulátorra 8 éves/160 ezer kilométeres garancia jár.

Külsőleges változtatásokról nem számolt be a gyártó, és egyelőre nem is mutatta meg az autót, így azt még nem tudjuk, hogy történt-e esztétikai frissítés, valamint a további részletekre is várnunk kell még egy keveset.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.