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
auto
2024. 04. 27. szombat

Itt vagyunk Frankfurtban az IAA 2019 rendezvényen, ahol éppen az imént mutatta be 45 elnevezésű koncepcióautóját a Hyundai, melyet a gyártó 45 éves múltja inspirált. 1974-ben mutatkozott be ugyanis a legelső koncepció Hyundai Pony Coupe Conceptre keresztelve, amelynek a stílusjegyei láthatók az új tanulmányon.

A 45 EV továbbá a STYLE SET FREE nevű formanyelv prezentálására is szolgál, ami az autón látható dizájnelemek és a benne található technológiák összességét jelöli. Ennek lényege, hogy az utastér egyben egy élettér is, amely a manapság megszokott autók belső kialakításával ellentétben egy otthoni, kellemes, bútorozott nappali érzetét nyújtja. A kiállított koncepcióval is ezt igyekezett hangsúlyozni a Hyundai: a hátsó ülésekre még díszpárnákat is kihelyezett, hogy a látogatók a legnagyobb kényelemben képzelhessék el az önvezető technológiával érkező jövőt.

Ezenkívül a Hyundai egy üzemanyagcellás hidrogénnel működő mobil villámtöltő-egységet is elhozott, amivel egyszerre két autó nagy teljesítményű töltése valósítható meg. Ezt kiegészítőként tervezi használni az új ECTR nevű elektromos autókra épülő túraautó-versenysorozathoz, így bárhol rendeznek versenyeket, ott rendelkezésre áll a megfelelő teljesítmény, de természetesen egyéb célokra is használható a villámtöltő.

A Hyundai véleménye szerint nagyon környezetbarát ennek a hidrogén alapú töltőnek az üzemeltetése, mivel ők úgy gondolják, hogy megújuló energiával termelve a hidrogént, amit aztán teherautókkal szállítanak a töltőhöz, csupán vízpára szabadul fel, így teljesen zéró emissziós lehet az autók töltése. A töltő alapterülete egy kisebb személyautó méretével összevethető, bár magasságát tekintve annál alacsonyabb berendezésről van szó.

Az ECTR versenysorozathoz egy elektromos versenyautót is készített a Hyundai, ami Veloster N néven van kiállítva. Ebből a prototípusból kettő darab fog készülni a szeptember végén induló projekthez. A túraautóról mindössze annyi derült ki, hogy a gyors töltés érdekében 800 voltos rendszert kapott.

A dél-koreaiak standjánál egy NEXO FCEV, egy Kona, és az új IONIQ is látható.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.