A Daimler elektromos autói Frankfurtban

A Mercedes-Benz standján szinte minden az elektromosítás körül forog, a sajtóbemutató is néhány jól csengő bejelentéssel és ígérettel kezdődött: az elektromobilitás az év kulcsszava, 2022-ig karbonsemleges lesz a gyártás Európában, 2030-ig az összes gyártott autó legalább fele elektromos lesz, 2039-re pedig valamennyi új személyautó karbonsemlegesen készül majd, ami azt jelenti, hogy az elektromos autók akkumulátora sem jár majd CO2-kibocsátással, vagy legalábbis ellensúlyozva lesz az.

A stand egyik oldalán két plug-in hibrid hajtásrendszer van kiállítva, az egyik a kisebb autókba (A- és B-osztály) a másik pedig a crossoverekbe és sportterepjárókba (mint például a GLE) kerül. Ez a nagyobbik a NEDC szerint akár 106 kilométer megtételére is alkalmas a 31,2 kWh-s aksinak köszönhetően.

 

Mindegyik hibrid esetében CCS csatlakozó is helyet kapott az autón, mivel mindkét rendszer képes DC töltést fogadni. Érdekes módon a kiállított demódarabon csak kétfázisú töltés jelét láttuk, mivel a harmadik fázis tüskéje hiányzott, míg az autókon már teljes volt a CCS csatlakozó – az ott álló mérnök megerősítette, hogy három fázisról tudnak tölteni. Arról viszont nem kaptunk megbízható információt, hogy melyik jármű pontosan mekkora teljesítménnyel tölthető.

EZT OLVASTAD MÁR?  Elektromobilitás és retro hangulat

A két kiállított kisebb méretű hibrid a B 250 e és az A 250 e Saloon, ez utóbbiban a belsőégésű motor és a villanymotor együttesen egy 160 kW (218 lóerős) teljesítményű rendszert alkot. A NEDC szerinti hatótáv 75 kilométer.

 

A terepjáró kialakítású hibridek közül jelen van a GLE 350 de 4MATIC, mely a fentebb említett 106 kilométeres hatótávot biztosító rendszert kapta, valamint a GLC 300 e 4MATIC, melynek teljesítménye ugyan egy kicsivel nagyobb, mint a GLE-é, tisztán elektromos hatótávja csupán 46 km (NEDC), ami a valóságban inkább 35-40 km. A GLC 300 e egyébként az egyetlen kiállított elektromos Mercedes-Benz, mely nem tud egyenáramról tölteni.

A Mercedes-Benz nem csak konnektoros hibridekben gondolkodik, hanem tisztán elektromos járművek is helyet kaptak a standon. Látható például az összkerék-meghajtású EQC, valamint a nemrég bemutatott EQV kisbusz EQV 300 néven. Ez a jármű rendkívüli tágasságával és kényelmével ugyanazt a prémium érzetet nyújtja, mint az összes többi Mercedes. Érdekesség, hogy ennek a töltőcsatlakozója a bal első sárvédőbe van beépítve, természetesen szintén CCS formátumban.

Az EQV teljesítménye 150 kW, a 90 kWh-s akkukapacitással pedig 405 kilométer megtételére képes, azt viszont nem jelezték, hogy ez NEDC, vagy WLTP szerint értendő. Mivel azonban mindenhol máshol a NEDC-et használja a Merci, így gyanítható, hogy ez esetben sincs másképp.

EZT OLVASTAD MÁR?  Kiderült, mitől robbant fel a norvég hidrogéntöltő-állomás

Az EQC a tábla szerint az 1886-os különleges kiadás, ami 80 kWh-s aksijával 471 kilométeres hatótávra képes NEDC szerint, tehát a valóságban inkább 350-400 kilométerre lehet számítani. Teljesítménye 300 kW.

 

 

 

Természetes a Daimlerhez tartozó Smartok legújabb generációi is bemutatkoztak Frankfurtban, melyek immáron kizárólag tisztán elektromos meghajtással vásárolhatók meg.           

Az épület előtt egy üzemanyagcellás GLC-t is megnézhetnek a látogatók.

Elektromos autót használsz?