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
auto
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

Itt vagyunk Frankfurtban az IAA 2019 rendezvényen, ahol éppen az imént mutatta be 45 elnevezésű koncepcióautóját a Hyundai, melyet a gyártó 45 éves múltja inspirált. 1974-ben mutatkozott be ugyanis a legelső koncepció Hyundai Pony Coupe Conceptre keresztelve, amelynek a stílusjegyei láthatók az új tanulmányon.

A 45 EV továbbá a STYLE SET FREE nevű formanyelv prezentálására is szolgál, ami az autón látható dizájnelemek és a benne található technológiák összességét jelöli. Ennek lényege, hogy az utastér egyben egy élettér is, amely a manapság megszokott autók belső kialakításával ellentétben egy otthoni, kellemes, bútorozott nappali érzetét nyújtja. A kiállított koncepcióval is ezt igyekezett hangsúlyozni a Hyundai: a hátsó ülésekre még díszpárnákat is kihelyezett, hogy a látogatók a legnagyobb kényelemben képzelhessék el az önvezető technológiával érkező jövőt.

Ezenkívül a Hyundai egy üzemanyagcellás hidrogénnel működő mobil villámtöltő-egységet is elhozott, amivel egyszerre két autó nagy teljesítményű töltése valósítható meg. Ezt kiegészítőként tervezi használni az új ECTR nevű elektromos autókra épülő túraautó-versenysorozathoz, így bárhol rendeznek versenyeket, ott rendelkezésre áll a megfelelő teljesítmény, de természetesen egyéb célokra is használható a villámtöltő.

A Hyundai véleménye szerint nagyon környezetbarát ennek a hidrogén alapú töltőnek az üzemeltetése, mivel ők úgy gondolják, hogy megújuló energiával termelve a hidrogént, amit aztán teherautókkal szállítanak a töltőhöz, csupán vízpára szabadul fel, így teljesen zéró emissziós lehet az autók töltése. A töltő alapterülete egy kisebb személyautó méretével összevethető, bár magasságát tekintve annál alacsonyabb berendezésről van szó.

Az ECTR versenysorozathoz egy elektromos versenyautót is készített a Hyundai, ami Veloster N néven van kiállítva. Ebből a prototípusból kettő darab fog készülni a szeptember végén induló projekthez. A túraautóról mindössze annyi derült ki, hogy a gyors töltés érdekében 800 voltos rendszert kapott.

A dél-koreaiak standjánál egy NEXO FCEV, egy Kona, és az új IONIQ is látható.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.