Frankfurti autószalon Villanyautós szemmel

A nemzetközi autókiállítások az autós világ elmaradhatatlan összejövetelei, ahol a gyártók nem csak a legújabb modelljeiket mutogatják az újságíróknak és az érdeklődő publikumnak, de a tanulmányautókon keresztül bepillantást engednek a dizájnerek által jövőnek vélt világba is. Eddig a tradicionális gyártók inkább ilyen koncepcióautók formájában mutogatták az elektromosított jövőjüket, de az első sajtónappal ma kezdődő Frankfurti Autószalonra olyan korszakindító modellek megjelenését időzítették, mint amilyen a Volkswagen ID.3 vagy a Porsche Taycan. Ezekkel nem csak a leendő vevők, de az újságírók is itt láthatnak először élőben, úgyhogy eljött az idő, hogy mi is repülőre üljünk, és a helyszínről számoljunk be azokról az autókról, amelyek remélhetőleg alaposan megváltoztatják a következő évek vagy akár évtizedek közlekedését.

A következő két napon tehát Szűcs Gáborral (Szöcske) Frankfurtból fogunk több alkalommal is jelentkezni, hogy minden olyan elektromos és plugin hibrid autót bemutassunk, amit érdekesnek és fontosnak tartunk, illetve ami valamilyen módon várhatóan hatással lesz a közlekedés egyik legjelentősebb átalakulására. Mivel ez a kétévente megrendezésre kerülő kiállítás elsősorban a német gyártók házi rendezvénye, érthető módon túlsúlyban lesznek ezek a márkák, így a japán, francia és amerikai modellekről kevesebb szó esik majd, de mivel a CO2 limiteknek való megfelelés kényszere minden márkát egyformán szorít, valószínűleg így is bőven lesz mit megmutassunk.

EZT OLVASTAD MÁR?  Már idehaza is rendelhető a ma bemutatott elektromos Mazda MX-30
Indulás előtt nem tudtuk, de állítólag Európa legzöldebb légitársaságával jöttünk.

Miért nem villanyautóval megyünk?

Frankfurt Budapestről alig 1000 km-re található, így kézenfekvő lenne, hogy a mai nagy hatótávú villanyautókkal olcsón, vagy akár teljesen ingyen elektromos autóval menjünk a kiállításra. Bevallom megfordult a fejünkben, hiszen a legutóbbi országjárás során saját magunk is tapasztaltuk, hogy ez egy könnyedén teljesíthető táv villanyautóval is, azonban egy ilyen útra odafelé és visszafelé is elmenne egy-egy teljes nap. Bármilyen autóval. Mehetnénk éjszaka, de akkor másnap hullafáradtan kellene dolgozni. Ez már bőven az a táv, aminek a megtételéhez az ember már ha teheti, akkor inkább repülőre ül. Nem csak gyorsabb, de összességében valószínűleg olcsóbb is. A mai nagyobb hatótávú villanyautókkal már egyáltalán nem gond megtenni 1000 km-t (néhány rövid töltési pihenő közbeiktatásával) de senki sem pazarol 2×11-12 órát az életéből, ha 2×3 órával is megúszhatja.

Kedden és szerdán a friss frankfurti anyagainkat a címlap felső részén erre a célra kialakított ajánló dobozban találjátok. Kövessetek bennünket ott, illetve hozzászólásban mondjátok el, hogy mire vagytok kíváncsiak, mit nézzünk.

Elektromos autót használsz?