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
auto
2024. 04. 26. péntek

Egy 1962-es Chevrolet C-10 pickupot szerelt fel tisztán elektromos meghajtással a General Motors, így prezentálva a Los Angeles-i SEMA kiállítás látogatói számára a nagy teljesítményt és a korabeli dizájnt keresztező oldtimerek villanyossá alakításában rejlő lehetőségeket. A Chevrolet E-10 Concept névre hallgató hot rod az amerikai izomautóknál jellemző dobozos motort hozza vissza villanymotor formájában (eCrate), ami körülbelül 450 lóerőt küld a hátsó kerekekre. A Chevrolet Performance által fejlesztett hajtásrendszerrel egészen lenyűgöző 5 másodperc körüli 0-100-as gyorsulást tud a masszív pickup, és a negyed mérföldes sprintet is mintegy 13 másodperc alatt letudja. Az autóban SuperMatic 4L75-E automata váltórendszer kapott helyet, az elektronika pedig a Chevrolet Bolt villanyautóból érkezett, csakúgy, mint a plató fedele alá rejtett két darab 60 kWh-s lítium-ion akkupakk.

A Chevrolet tavaly ősszel már sokkolta a V8-as motor szerelmeseit egy teljesen elektromos Camaroval, amivel a gyorsulási versenyek jövőjét festette elénk az amerikai autógyártó. Az eCOPO-n egészen addig röhögtek a benzinfanatikusok, míg a villanyautó végig nem verte az egész mezőnyt a gyorsulási pályán. Az E-10-es hot rodot ennek ellenére mégsem merte hang nélkül a kritikus közönség elé engedni a GM, így három hangszóróból is bömbölhet a belsőégésű motort szimuláló hangzavar.

A Chevrolet elárulta, hogy az elektromos Connect & Cruise hajtásrendszerrel további tervei vannak. Az E-10 pickup koncepcióban egy moduláris kialakítású házban két motor van összeszerelve, de ez az innovatív megoldás akár három villanymotort is képes elszállásolni, további kapukat nyitva a nagyobb teljesítmény kiaknázása felé. A villanyos hot roddal biztosan fogunk még találkozni a hírekben, de azért reméljük, a General Motorsnak komolyabb tervei is vannak az elektromobilitás területén.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.