Tavasztól napi 800 db ID.3 készül majd Zwickauban
A tegnapi nap komoly mérföldkő volt a Volkswagen életében: Zwickauban elindult az alapoktól elektromos autónak tervezett ID.3 gyártása. Sokan kérdeztétek, hogy miért raktárra termelnek a fogyasztói igények kielégítése helyett és mi lehet az oka, hogy a beindított gyártás ellenére a vevők csak fél év múlva számíthatnak az első autók átadására?
A válaszra a helyszínen járt Matthias Schmidt autóipari elemző Twitter üzeneteiből következtethetünk:
800 ID.3 per day on one line production over three shifts from Spring 2020. Will increase to 1,500 per day once second line converted. Currently 30 (from today) one shift (morning) in operation but to incrementally increase from now pic.twitter.com/0UlW0HFvPw
— Matthias Schmidt (@auto_schmidt) November 4, 2019
Azaz jelenleg csupán napi 30 darabos próbagyártás indult el, egy gyártósoron egy műszakban. 2020 tavasztól 3 műszakban dolgozik majd az első gyártósor, akkor már napi 800 db autó készül majd. A későbbiekben egy második gyártósor is munkába áll, amivel 1500 db/nap lesz a gyár kapacitása.
A jelenlegi gyártósoron a VW ID.3 modellje mellett a Seat el-Born és az ID.4 (Crozz) gyártásának előkészítése, tesztelése is folyik. Az Audi MEB platformra épülő modelljének gyártása 2020 nyarán kezdődhet meg a második gyártósor beüzemelésével.
Three-of-six: MEB@SEATofficial El-Born and @volkswagen CROZZ (read ID.4) test production has already begun in Zwickau I'm told
Audi model to start from summer 2020 on the second line. pic.twitter.com/hO84f3W2pA
— Matthias Schmidt (@auto_schmidt) November 4, 2019