Tavasztól napi 800 db ID.3 készül majd Zwickauban

A tegnapi nap komoly mérföldkő volt a Volkswagen életében: Zwickauban elindult az alapoktól elektromos autónak tervezett ID.3 gyártása. Sokan kérdeztétek, hogy miért raktárra termelnek a fogyasztói igények kielégítése helyett és mi lehet az oka, hogy a beindított gyártás ellenére a vevők csak fél év múlva számíthatnak az első autók átadására?

A válaszra a helyszínen járt Matthias Schmidt autóipari elemző Twitter üzeneteiből következtethetünk:

Azaz jelenleg csupán napi 30 darabos próbagyártás indult el, egy gyártósoron egy műszakban. 2020 tavasztól 3 műszakban dolgozik majd az első gyártósor, akkor már napi 800 db autó készül majd. A későbbiekben egy második gyártósor is munkába áll, amivel 1500 db/nap lesz a gyár kapacitása.

A jelenlegi gyártósoron a VW ID.3 modellje mellett a Seat el-Born és az ID.4 (Crozz) gyártásának előkészítése, tesztelése is folyik. Az Audi MEB platformra épülő modelljének gyártása 2020 nyarán kezdődhet meg a második gyártósor beüzemelésével.

 

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.