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
auto
2024. 04. 19. péntek

Bemutatta X3 xDrive30e modelljét a BMW, mely a népszerű X3-as divatterepjáró legelső lépése a teljes elektromosítás felé: először még csak plug-in hibridként jelenik meg az autó, de jövőre már teljesen megszabadul a belsőégésű motortól és tisztán elektromos meghajtásra vált, ezzel pedig az X3 lesz a legelső BMW, melynél a hagyományos hajtás mellett elérhető lesz PHEV és BEV változat is. A müncheni prémium gyártó látványosan elkötelezte magát modellkínálatának elektromosítása mellett, ami egyelőre a konnektoros hibrid változatok áradatát jelenti – az X3 már a harmadik SAV az X5 és X1 után, melyet kibocsátásmentes üzemmódban is vezethetnek a vásárlók.

BMW X1 xDrive25e, BMW X3 xDrive30e, és a BMW X5 xDrive45e

Az X3 xDrive30e motorháztetője alatt egy 2.0 literes, 4 hengeres, TwinPower Turbo technológiás benzinmotor dolgozik 184 lóerős (135 kW) teljesítménnyel, amit egy 80 kW-os (109 lóerős) villanymotor egészít ki. Az így kapott 215 kW-os rendszerrel a jármű 420 Nm-rel kapaszkodik az aszfaltba, ami hibrid módban egy 6,1 másodperces százas sprintre és 210 km/h-s végsebességre elegendő.

A bruttó 12 kWh (nettó 10,8 kWh) kapacitású lítium-ion akkupakk a hátsó ülések alá került, míg az üzemanyagtank a hátsó tengely fölött helyezkedik el – ily módon tudta a legtöbb helyet megtakarítani a BMW, ám az X3 még így is 100 litert veszített a csomagteréből a korábbi 550 literhez képest. A hatótáv nem kiemelkedő, 41-46 kilométer a WLTP szerint, de a városlakók egészsége szempontjából már az is sokat számíthat, ha legalább a lakott területen tisztán villanyos üzemmódban működik az autó.

A gyártás 2019 decemberében kezdődik a spartanburgi létesítményben az Egyesült Államokban a hagyományos hajtáslánccal szerelt változatok mellet, az európai piacokon pedig jövő ősszel érkezik a kereskedésekbe az X3 xDrive30e, nem sokkal az iX3 előtt. Az autó németországi indulóára 56 900 euró, átszámítva 18,7 millió forint.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.