PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 23. kedd

A Teslát rendszeresen azzal vádolják, hogy az Autopilot túlzott erőltetése veszélyes, a rendszer még messze van a tökéletestől így rengeteget hibázik. Elon Musk azonban folyamatosan azt hangsúlyozza, hogy egyre közelebb a teljes önvezetés. Addig is az alábbi videó szerintem sokakat meggyőz majd arról, hogy érdemes használni, már a mai tudásával is életet menthet. Ősztől tavaszig, amikor korán sötétedik sajnos nagyon gyakoriak a kivilágítatlan gyalogosok, kerékpárosok gázolásáról szóló hírek, mivel az emberek többsége nem látja a fekete ruhába öltözött gyalogost a sötétben, egyes vezetéstámogató rendszerek viszont képes időben észlelni a felelőtlen gyalogost is.

Egy másik egyértelmű érvem a vezetéstámogató rendszerek mellett a soha nem lankadó figyelem. Bár ez is kétségtelenül emberi felelőtlenség, ahogy este sötét ruhában sétálni a főútvonalon, mégis gyakori, hogy a járművezető figyelmét eltereli valami. Lehet ez egy beérkező email, a hátsó ülésen hisztiző gyerek, álmosság, egy csinos kerékpáros az út szélén. A vezetéstámogató rendszerek ilyenkor is figyelnek helyettünk és életet menthetnek. Véleményem szerint a legnagyobb veszélyt nem ezek jelenléte és fejlődése okozza, hanem az, ha megszokjuk, hogy ezek a rendszerek helyettünk dolgoznak, majd átülünk egy másik autóba, ahol nincs, vagy butább rendszer vigyáz ránk.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.