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
auto
2024. 07. 27. szombat

2021-ben indulhat a Microlino sorozatgyártása

A Microlino nevű elektromos városi kisautó, amely a BMW Isetta reinkarnációja lehet, meglovagolva napjaink retro hullámát, már 2018-ban megkapta az európai forgalmazáshoz szükséges engedélyeket, 2019 nyarán megnyílt a rendelési lehetőség is, majd az első két hónap alatt elkelt 8000 példány, mára pedig 16 000 felett áll a számláló, írja sajtóközleményében a gyártást tervező cég.

A sorozatgyártás a rengeteg megrendelés ellenére nem igazán akart elindulni, melynek egyik oka a Micro Mobility Systems és az Artega / TMI közötti vita. Ez az akadály 2019 novemberében elhárult, ugyanis a feleknek sikerült peren kívül megegyezni.

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

A gyártás megkezdését azonban azért is halogatják, mert a prototípusokkal szerzett tapasztalatok szerint van még mit fejleszteni. „A 22 db előszériás járművünk intenzív tesztelése azt mutatta, hogy a fejlettség jelenlegi állása még nem felel meg a vezetési tulajdonságok, minőség és biztonság szempontjából, ezért műszaki változtatásokat kell végrehajtanunk” – mondta Wim Ouboter, a Micro Mobility Systems alapítója. A problémák gyors kiküszöbölése érdekében a társaság szeptemberben felvette Péter Müllert a műszaki vezérigazgatói pozícióra. Peter Müller korábban a BMW, a Porsche és egyéb autó- és motorkerékpár-társaságok igazgatósági tagja volt, így az autó- és motorkerékpár-ágazatban szerzett tapasztalatait felhasználva azt remélik, a Microlino a lehető leggyorsabban előkészíthető a sorozatgyártásra.

A gyártás Olaszországban indulhat majd, ugyanis gyártási- és fejlesztőpartnerként az olasz CECOMP vállalatot választották. Az 1978-ban Giovanni Forneris által alapított CECOMP olyan ikonikus projektekben vett részt prototípus gyártóként, mint a Lancia Delta Integrale és a Volkswagen Golf  első szériája. A vállalatnak az elektromobilitás terén is komoly tapasztalatai vannak, ugyanis a CECOMP nevéhez fűződik a 2011-ben kifejlesztett és gyártott „Bluecar” elektromos jármű, amelyet Párizsban a Bolloré által üzemeltetett „Autolib” autómegosztó használt. A társaság Európában 5 telephellyel rendelkezik, prototípus gyártáshoz, kis és közepes sorozatú járművek, valamint alumínium karosszéria alkatrészek gyártásához. 

A gyártás megkezdésének késlekedése és a megnövekvő várakozási idő ellenére a cég vezetése továbbra is magabiztos: „Az ügyfeleink később megköszönik majd a most meghozott nehéz döntést. 20 éves hagyományokkal rendelkező svájci családi vállalkozás vagyunk, amely világszerte ismert az innovatív termékekről és a kiváló minőségről. Hírnevünket szeretnénk tovább javítani a a Microlino-val” – nyilatkozta Oliver Ouboter. Bátyja, Merlin hozzátette: „A Microlino 2.0, ahogy a továbbfejlesztett változatot gyáron belül nevezzük, sokkal jobb lesz, mint a jelenlegi változat. Javulnak a vezetési tulajdonságok, jobb lesz az ergonómia, a javíthatóság és nagy mennyiségű sorozatgyártásra is alkalmasabb lesz. Bár mi is alig várjuk, hogy végre sorozatgyártásba kerülhessen a Microlino, a türelem megéri.”

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.