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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

2021-ben indulhat a Microlino sorozatgyártása

elektromos autó

A Microlino nevű elektromos városi kisautó, amely a BMW Isetta reinkarnációja lehet, meglovagolva napjaink retro hullámát, már 2018-ban megkapta az európai forgalmazáshoz szükséges engedélyeket, 2019 nyarán megnyílt a rendelési lehetőség is, majd az első két hónap alatt elkelt 8000 példány, mára pedig 16 000 felett áll a számláló, írja sajtóközleményében a gyártást tervező cég.

A sorozatgyártás a rengeteg megrendelés ellenére nem igazán akart elindulni, melynek egyik oka a Micro Mobility Systems és az Artega / TMI közötti vita. Ez az akadály 2019 novemberében elhárult, ugyanis a feleknek sikerült peren kívül megegyezni.

A gyártás megkezdését azonban azért is halogatják, mert a prototípusokkal szerzett tapasztalatok szerint van még mit fejleszteni. „A 22 db előszériás járművünk intenzív tesztelése azt mutatta, hogy a fejlettség jelenlegi állása még nem felel meg a vezetési tulajdonságok, minőség és biztonság szempontjából, ezért műszaki változtatásokat kell végrehajtanunk” – mondta Wim Ouboter, a Micro Mobility Systems alapítója. A problémák gyors kiküszöbölése érdekében a társaság szeptemberben felvette Péter Müllert a műszaki vezérigazgatói pozícióra. Peter Müller korábban a BMW, a Porsche és egyéb autó- és motorkerékpár-társaságok igazgatósági tagja volt, így az autó- és motorkerékpár-ágazatban szerzett tapasztalatait felhasználva azt remélik, a Microlino a lehető leggyorsabban előkészíthető a sorozatgyártásra.

A gyártás Olaszországban indulhat majd, ugyanis gyártási- és fejlesztőpartnerként az olasz CECOMP vállalatot választották. Az 1978-ban Giovanni Forneris által alapított CECOMP olyan ikonikus projektekben vett részt prototípus gyártóként, mint a Lancia Delta Integrale és a Volkswagen Golf  első szériája. A vállalatnak az elektromobilitás terén is komoly tapasztalatai vannak, ugyanis a CECOMP nevéhez fűződik a 2011-ben kifejlesztett és gyártott „Bluecar” elektromos jármű, amelyet Párizsban a Bolloré által üzemeltetett „Autolib” autómegosztó használt. A társaság Európában 5 telephellyel rendelkezik, prototípus gyártáshoz, kis és közepes sorozatú járművek, valamint alumínium karosszéria alkatrészek gyártásához. 

A gyártás megkezdésének késlekedése és a megnövekvő várakozási idő ellenére a cég vezetése továbbra is magabiztos: „Az ügyfeleink később megköszönik majd a most meghozott nehéz döntést. 20 éves hagyományokkal rendelkező svájci családi vállalkozás vagyunk, amely világszerte ismert az innovatív termékekről és a kiváló minőségről. Hírnevünket szeretnénk tovább javítani a a Microlino-val” – nyilatkozta Oliver Ouboter. Bátyja, Merlin hozzátette: „A Microlino 2.0, ahogy a továbbfejlesztett változatot gyáron belül nevezzük, sokkal jobb lesz, mint a jelenlegi változat. Javulnak a vezetési tulajdonságok, jobb lesz az ergonómia, a javíthatóság és nagy mennyiségű sorozatgyártásra is alkalmasabb lesz. Bár mi is alig várjuk, hogy végre sorozatgyártásba kerülhessen a Microlino, a türelem megéri.”

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.