Ágyúgolyó futam Audi e-Tronnal

A Hooniverse három szerkesztője arra vállalkozott, hogy egy Audi e-Tron volánja mögött, kizárólag az Electrify America töltőhálózatát használva ágyúgolyó futam stílusban átszelje a kontinenst New Yorkból indulva, Los Angelesbe érkezve. Az utazáson Kelley Blue Book, Micah Muzio és Josh Ostrander vett részt, aki New Yorkba repült átvenni az Audit. A felkészülés azzal kezdődött, hogy 19″ méretű kerekeket szereltek az autóra, amit kissé túlfújtak, 3,5 bar légnyomásra, de néhány pótkerék került a csomagtartóba is.

A hosszú úton azzal is számolniuk kellett, hogy a hőmérséklet fagypont közelébe csökkenhet, amire nem is kellett sokáig várni, már New Yorkban 4 fokos hidegben indult az utazás, melynek hatására az autó által kijelzett hatótáv is rohamosan csökkenni kezdett, így az eredetileg tervezett töltési helyeket már az első töltésnél át kellett tervezni. Szerencsére az e-tron villámgyorsan tölthető, legalább 150 kW teljesítményű töltőkkel 30 perc elegendő közel üresről 80%-ra tölteni az akkut.

Az egyre sűrűsödő töltőhálózatnak köszönhetően legtöbb helyen még fél órát sem kellett tölteni, a legrövidebb töltés Texasban, Pecosban történt, ahol 15 perc alatt 43%-ról 84-re töltötték az e-tront, a leghosszabb töltés pedig a Virginia állambeli Woodstockban 1 óra 40 percesre sikerült, mert itt 5%-ról 95%-ra kellett tölteni az Audit a következő etap teljesítéséhez, ráadásul éjjel 2-kor érkezett ide a csapat, kellemetlen hidegben.

Az utazás hosszú volt, összesen 60 óra 36 percig tartott. A jelenlegi villanyautós rekord a két óceánparti város között 45 óra körüli, tehát ennek megdöntésétől messze voltak, de ez nem is szerepelt a kitűzött célok között. Az e-tron gond nélkül teljesítette a kihívást, gyorsan falta a kilométereket, hozta a benzines Audik kényelmét, a csapat pedig az utazás minden percét élvezte, végül az Auditól kapott pótkerekekre sem volt szükség. Amikor nagyobb hatótávolságra volt szükség két töltő között, akkor egy kicsit lassítva ez gond nélkül elérhető, ahol viszont megfelelően sűrű a töltőhálózat, nyugodtan gyorsíthattak. A teljes utazás átlagsebessége a megállókkal is számolva 80 km/h, az állásidőket nem számolva a mozgásban töltött szakaszok átlagsebessége pedig egészen lenyűgöző, 138 km/h volt.

Fotó: hooniverse.com

Az út során az Electrify America töltőhálózatát használták, amelynek jelenlegi elrendezése miatt nagyobbat kellett dél felé kerülni, mint szerették volna, így egész Texason végighaladtak, egészen El Pasoig, majd visszafordultak Új-Mexikó és Arizona érintésével Kalifornia felé. A hálózat természetesen folyamatosan terjeszkedik, így egyre ideálisabb útvonalakat lehet majd választani. A töltőhálózatból kiindulva egy rövidebb útvonalat is választhattak volna, az viszont Coloradón halad keresztül, amit a hideg időszakban nem szívesen választottak volna.

EZT OLVASTAD MÁR?  Hyundai Ioniq Plugin Hybrid a gyakorlatban (teszt)
Fotó: hooniverse.com

A töltőállomások java Walmart parkolókban található, ami nagyon kényelmes, mert sok üzlet éjjel-nappal nyitva van, így nem probléma, ha töltés közben mosdót kell használni, vagy vásárolni kell valamit. A csapat azt állítja, bármikor újra vállalná az utazást, tehát egész biztosan nem jelentett kellemetlenséget. Igaz azt is hozzátették, hogy legközelebb inkább kicsit melegebb időben mennének, még akkor is, ha a céljuk nem a rekord idő megdöntése volt, inkább azt szerették volna bizonyítani, hogy az Electrify America hálózatának köszönhetően már nem csak Teslával, hanem egyéb elektromos autóval is megoldható a feladat. Természetesen egyéb szolgáltatók töltőit is használhatták volna, a csapat azért ragaszkodott ezekhez a töltőkhöz, mert remek alkalmazás jár hozzá, amely egyszerűvé teszi a töltőpontok megtalálását, a töltés elindítását, a fizetési rendszer használatát és így könnyebb volt utólag elemezni a töltések adatait is.

Elektromos autót használsz?