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
auto
2024. 03. 29. péntek

A Nissan a nők miatt váltana elektromosról hibridre

A Nissan korábbi vezérigazgatója, az épp szökésben lévő Carlos Ghosn, a villanyautózás nagy támogatója volt, és sokan úgy vélték, hogy távozásával csökkenhet a japán gyártónál a tisztán elektromos autózás lendülete.

A Nissan e-Power hibrid hajtásláncának felépítése a tisztán elektromos és a hagyományos hibrid hajtásrendszerrel összehasonlítva

Ivan Espinosa, a Nissan termékstratégiai felelőse az Automotive News-nak adott interjúja alapján úgy tűnik ezek a félelmek nem voltak alaptalanok. A Nissan a jövőben elektrifikációs törekvésekkel, a Nissan a Leaffel szerzett villanyautós tapasztalatokat az e-Power elnevezésű hibrid hajtásláncban szeretné kamatoztatni. Espinosa szerint az e-Power hibrid technológia versenyelőnye, hogy lehetővé teszi az ügyfél számára, hogy megtapasztalja a teljes villanyautó élményt anélkül, hogy valójában elektromos autót vezetne. Ezt a rendszer azzal teszi lehetővé, hogy a benzinmotor csak tölti az akkumulátort, tehát az autó hajtását önmagában az elektromos motor biztosítja, azonban nincs szükség töltésre, így megoldást jelenthet olyanok területekre is, ahol a töltőinfrastruktúra még hiányos.

Úgy véli ez a technológia segít a Nissannak a hibrid eladások növelésében annak ellenére, hogy jelenleg az e-Power rendszerrel szerelt autóknak a felára a japán piacon körülbelül 4000 euró. Természetesen elképzelhető, hogy Európában kisebb lesz a hibrid technológia felára, mivel a széndioxid kibocsátási kvóták arra kényszerítenek minden gyártót, hogy a teljes flottájuk károsanyag kibocsátását csökkentsék.

A Nissan termékstratégiai felelőse szerint a nők számára túl nehezek a töltőkábelek

A Nissan irányváltásánál már csak annak indoklása meghökkentőbb: mindez a nők miatt történik. Arra a kérdésre, hogy milyen tapasztalatokkal gazdagodtak a közel félmillió eladott Leaf segítségével, Espinosa így felelt:

„Az egyik gond a töltéssel van. Az, hogy a töltés mennyire könnyű vagy bonyolult, jelentős hatást gyakorol a villanyautók vásárlóinak elégedettségére. Nem elsősorban a töltési időről van szó, hanem olyan egyszerűnek tűnő dolgokról, mint például a töltő csatlakoztatása és a kábel súlya. Sok nő van a Leaf tulajdonosok között és számukra nem barátságosak a jelenleg alkalmazott technológiák. Persze sokat tanultunk az akkumulátor technológiáról és az elektromos motorok technológiáiról is. Ez mind hozzájárul ahhoz, hogy a jövőben az elektromos autók használatát kényelmesebbé tegyük.”

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.