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
auto
2024. 04. 26. péntek

Vonzó áron indul Kínában az első elektromos Chevrolet

elektromos autó

Megkezdődött a Chevrolet Menlo EV értékesítése Kínában (eleinte kizárólag Pekingben), ami a General Motors érdekeltségi körében a Buick Velite 6 EV és a Baojun E200 után a harmadik tisztán elektromos személygépkocsi a távol-keleti piacon, Chevrolet emblémát viselve viszont az első. Az amerikai autógyártó sportos szedánként emlegeti a villanyautót, de ilyen formával tömérdek járművet neveztünk már crossovernek, vagy akár SUV-nek is – egy biztos, bár a Bolt EV vonalai itt-ott felismerhetők, annál egy jóval kifinomultabb dizájnt húzott az exkluzívan Kínának szánt modelljére a Chevy.

A tavaly novemberben bemutatott Menlo EV négy változatban kapható a kínai piacon, a legolcsóbb 159 900 jüannál (jelenlegi árfolyamon számolva 7,1 millió forintnál) kezdődik állami támogatással együtt, a legdrágább csomag pedig 179 900 jüantól (kb. 8 millió forinttól) érhető el.

Az autót 110 kW-os teljesítmény és 350 Nm-es nyomaték jellemzi, 100 kilométeren pedig átlagosan 13,1 kWh-t eszik meg. A kínaiaknál használatos, a valóságtól igencsak távol álló NEDC ciklus szerint ekkora fogyasztással 410 kilométert tud megtenni az 52,5 kWh-s aksi feltöltése után.

Az ülések lehajtásával akár 1077 liternyi csomagtér is a vásárlók rendelkezésére állhat, az utazás közbeni szórakozást pedig egy 8 colos TFT LCD kijelző biztosítja MyLink+ infotainment rendszerrel, Apple CarPlay és Baidu CarLife támogatással. A villanyautó over-the-air módon is frissíthető, tudja a hangfelismerést, kulcs nélküli feloldhatóságot, távvezérlést, és vezetéstámogató rendszerekben sincs hiány. Ezzel a tudással és vételárral a Menlo EV nagyon jó vételnek bizonyulhat az országban értékesített kompakt crossoverek között.

A Menlo EV exportja más piacokra egyelőre nincs tervbe véve.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.