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
auto
2024. 03. 19. kedd

Két évvel ezelőtt az e-Racer a Seat autómárkából újonnan kivált Cupra legelső villanyautója volt, amit a spanyolok azzal a céllal építettek, hogy részt vegyenek az akkoriban bejelentett ETCR tisztán elektromos túraautó-bajnokságban. A Cupra az első autógyártóként jelezte indulási szándékát az új versenyszériában egy kész autóval megpecsételve, azóta viszont fejlődött a technológia, változtak a Seat termékei, és a Rimac is csatlakozott a Cuprához, hogy együtt tökéletesítsék az e-Racer hajtását – eljött az ideje tehát egy kis frissítésnek.

Az elektromos túraautó már 2018-ban is egy igazán mutatós darabra sikerült, a Cupra tervezői viszont még azt is felül tudták múlni. A szembetűnő átalakítás két okból fakad: egyrészt az aerodinamikai jellemzők javítása miatt, másrészt pedig az új Seat Leon megjelenéséből fakadóan, elvégre az ETCR egy fontos reklámfelület lesz a gyártóknak, nyilvánvalóan nem a korábbi generációs járműveik stíluselemeit szeretnék mutogatni. A villanyautónak kifejezetten jót tett a belsőégésű motoros gépeknél szükséges, de az elektromosoknál felesleges szellőzőrácsok lefedése – azzal, hogy a tervezők újragondolták a légbeömlők és légelvezető ívek helyét, az e-Racer egy sokkal letisztultabb külsőt kapott. A szemfülesebbek kiszúrhatják, hogy az új Leont lekövetve változott a fényszórók dizájnja is.

A hajtáslánc adatainak tekintetében nem számíthatunk nagy meglepetésre, hiszen az ETCR szabályainak megfelelően valamennyi versenyző 500 kW csúcsteljesítményt tuszkolhat a villanymotorokba, a 62 kWh kapacitású aksit pedig a Williams Engineering adja. Az e-Racer végsebessége 270 km/h, 0-ról 100 km/h-ra 3,2 másodperc alatt gyorsul, a négy motor pedig együttesen 960 Nm azonnali nyomatékkal lövi ki az autót.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.