Két évvel ezelőtt az e-Racer a Seat autómárkából újonnan kivált Cupra legelső villanyautója volt, amit a spanyolok azzal a céllal építettek, hogy részt vegyenek az akkoriban bejelentett ETCR tisztán elektromos túraautó-bajnokságban. A Cupra az első autógyártóként jelezte indulási szándékát az új versenyszériában egy kész autóval megpecsételve, azóta viszont fejlődött a technológia, változtak a Seat termékei, és a Rimac is csatlakozott a Cuprához, hogy együtt tökéletesítsék az e-Racer hajtását – eljött az ideje tehát egy kis frissítésnek.
Az elektromos túraautó már 2018-ban is egy igazán mutatós darabra sikerült, a Cupra tervezői viszont még azt is felül tudták múlni. A szembetűnő átalakítás két okból fakad: egyrészt az aerodinamikai jellemzők javítása miatt, másrészt pedig az új Seat Leon megjelenéséből fakadóan, elvégre az ETCR egy fontos reklámfelület lesz a gyártóknak, nyilvánvalóan nem a korábbi generációs járműveik stíluselemeit szeretnék mutogatni. A villanyautónak kifejezetten jót tett a belsőégésű motoros gépeknél szükséges, de az elektromosoknál felesleges szellőzőrácsok lefedése – azzal, hogy a tervezők újragondolták a légbeömlők és légelvezető ívek helyét, az e-Racer egy sokkal letisztultabb külsőt kapott. A szemfülesebbek kiszúrhatják, hogy az új Leont lekövetve változott a fényszórók dizájnja is.
A hajtáslánc adatainak tekintetében nem számíthatunk nagy meglepetésre, hiszen az ETCR szabályainak megfelelően valamennyi versenyző 500 kW csúcsteljesítményt tuszkolhat a villanymotorokba, a 62 kWh kapacitású aksit pedig a Williams Engineering adja. Az e-Racer végsebessége 270 km/h, 0-ról 100 km/h-ra 3,2 másodperc alatt gyorsul, a négy motor pedig együttesen 960 Nm azonnali nyomatékkal lövi ki az autót.