Sorra tűnnek el a hagyományos double-decker buszok Londonból
A nyugat-londoni Route 94 a harmadik double-deckerek által kiszolgált buszjárat a brit fővárosban, ahol kizárólag tisztán elektromos meghajtású emeletes járművek közlekednek. Az ikonikus piros buszok villanyosra cserélését 2019-ben kezdte meg a londoni városvezetés a 43-as és 134-es vonalakon, azon intézkedések egyikeként, melyekkel az életveszélyes mértékű légszennyezést igyekeznek mérsékelni a döntéshozók a kilenc millió fő által lakott metropoliszban. Az Acton Green és a Piccadilly Circus között közlekedő 94-es útvonalon 29 darab BYD ADL Enviro400EV típusú villanybusz állt szolgálatba, amivel a Londonban működő zéró kibocsátású double-deckerek száma elérte a 280-at.

Az RATP Dev által üzemeltetett 10,9 méteres hosszúságú és 67 ülőhelyes BYD buszok nagyjából 160 kilométert tudnának megtenni egy töltéssel a 382 kWh-s vas-foszfát akkumulátorukkal, ám ekkora hatótávra közel sincs szükségük, hiszen a két végállomás között mindössze körülbelül 10 kilométer a távolság.
A hagyományos meghajtású buszok száma a közeljövőben még rohamosabb csökkenésnek indul: 2020-ban további tizenkét buszjárat válik kizárólag elektromossá. A következők a West Cromwell Road és a Clapham Junction között közlekedő C3, valamint a Westbourne Park és Hammersmith állomásokat összekötő 23-as buszjáratok lesznek. A Transport for London tervei szerint öt éven belül 2000 zéró emissziós busz szállítja majd az utasokat a fővárosban, ez évtől kezdődően pedig valamennyi újonnan forgalomba helyezett egyszintes busznak tiszta üzeműnek kell lennie.