Kínai gyártótól vásárol széndioxid-kvótát a VW Európában

A széndioxid-kvóták adásvétele hatalmas üzlet, amely az idei évtől megszigorított európai széndioxid-kibocsátási normák miatt az autógyártóknál is előtérbe került. A legnagyobb kvótaeladó nem meglepő módon a Tesla, hiszen kizárólag elektromos modellekkel van jelen a piacon. A Teslát szokták is támadni, mondván, hogy a kvótákból származó bevételei nélkül már régen csődbe jutott volna. Ezek az elméletek nem számolnak azzal, hogy a csőd nem az egyetlen lehetőség, választhatna az agresszív fejlesztések helyett akár valamivel konzervatívabb növekedést is az amerikai gyártó a kvótapénzek nélkül.

A Tesla és az FCA közötti együttműködés nem újdonság, korábbi hírek szerint az FCA a Németországban épülő Giga Berlin költségeivel összemérhető pénzt fizet a Teslának, hogy egybeszámíthassák a két cég Európában eladott autóinak széndioxid-kibocsátást, így az olasz-amerikai cég elkerülhesse az EU-nak fizetendő büntetést. A múlt hónapban a Honda is csatlakozott ehhez a csoporthoz, azaz a japán gyártó is a Tesla kvótáival kívánja megúszni a büntetést.

Az FCA és a Honda a Teslától vásárol széndioxid-kvótát

A régi nagyok közül egyértelműen a Volkswagen veszi a legkomolyabban az elektromobilitásra való átállást, de úgy tűnik, az ID.3 nem tervezett késései miatt nem sikerült volna elkerülni a büntetést, ezért a német gyártó is kvótavásárlásra kényszerült. Matthias Schmidt autóipari elemző számolt be arról, hogy a VW és a kínai SAIC konszern megállapodást kötött arról, hogy a SAIC tulajdonában lévő MG márkanév alatt Nyugat-Európában forgalmazott autókat (melyek jelentős része tisztán elektromos), 2022-ig a Volkswagen csoport autóival együtt fogják figyelembe venni a flottaszintű széndioxid-kibocsátás megállapításakor.

EZT OLVASTAD MÁR?  Nagyszabású európai Supercharger bővítésbe fog a Tesla
2020 és 2022 között a VW csoport és az MG széndioxid-kibocsátását közösen fogják figyelembe venni

Az MG elektromos autók egyre népszerűbbek az Egyesült Királyságban és Nyugat-Európában egyaránt. Az MG ZS EV modellből szeptemberben már 2183 példány kelt el Európában, de a villanyautózás európai fellegvárában, Norvégiában ebben a hónapban a Volkswagen ID.3 mögött a második helyen áll a legnépszerűbb elektromos autók ranglistáján, így a Volkswagen számára jelentős segítséget jelenthet a SAIC-kal kötött megállapodás. Persze házon belül is mindent megtesznek a büntetés elkerüléséhez, a legfrissebb hírek szerint az ID.4 amerikai piaci bevezetését is elhalasztják néhány hónappal, hogy minél több példányt tudjanak Európában eladni.

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2019-ben csatlakoztam szerzőként a villanyautosok.hu csapatához, de már 2017-től aktív villanyautós vagyok. A környezetvédelmet fontosnak tartó családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszem helyben megtermelni. Az áramot természetesen a háztetőn lévő napelemekkel, a zöldséget és gyümölcsöt pedig a kertben. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.