Megvillantotta új elektromos autóit a General Motors

A General Motors idén márciusban már tartott egy Villanyautós Napot, ahol számos új tisztán elektromos modell mellett bemutatta a vadonatúj ULTIUM padlólemezét is. A tegnap tartott virtuális Barclays Global Automotive Conference ennek folytatásának is tekinthető, hiszen a befektetői értekezleten ismét az amerikai autóóriás elektromobilitási tervei kerültek terítékre. A konferencián több újdonságot is megvillantott a vállalatcsoport mindenféle információ nélkül, a képek alább, a cikk bekezdései között láthatók.

Talán senki sem lepődik meg, ez itt a GMC Hummer EV SUV kivitelben, Forrás: InsideEvs

A rövid távú stratégia szerint a General Motors keményen rááll kínálatának elektromosítására a közeljövőben, merthogy az évtized közepéig összesen 30 tisztán elektromos modell piacra dobását tűzte ki célul globálisan. A Cadillac, GMC, Chevrolet, és Buick márkáknak egyaránt kijut a villanyautókból, melyek változatos célközönséget (munkába, terepre, magas teljesítményre vágyóknak, családi autónak) és árkategóriákat vesznek célba. Az Egyesült Államokban a 2025 végéig megjelenő új autók 40%-a teljesen villanyos lesz.

A megújult külsejű Chevy Bolt EV-t egy autó fedélzeti kamerája kapta le, a videó gyorsan lekerült az internetről, de a kép a Redditről továbbterjedt, Forrás: Reddit

Mary Barra vezérigazgató az elektromobilitásra és önvezető technológiára szánt összegeket is megemelte, 2025-ig összesen 27 milliárd dollár fogja szolgálni a korszerű tudású járművek születését, a korábbi 20 milliárd helyett, ráadásul a cég termékfejlesztési részlegén dolgozók több mint fele ezekkel a területekkel foglalkozik majd.

„Az éghajlatváltozás valódi, és a megoldás részesei szeretnénk lenni azzal, hogy mindenkit elektromos járműbe ültetünk. A mostani erős pozíciónkat egy tisztán elektromos portfólió megalkotására használjuk fel, és a növekedésre koncentrálunk. Felgyorsíthatjuk a villanyautós terveinket, mert villámgyorsan növeljük versenyelőnyünket az akkumulátorok, a szoftverek, a járművek integrációja, a gyártás, és az ügyfélélmény terén” – fogalmazott a CEO.

Az ULTIUM akkumulátor-rendszer további fejlesztésének köszönhetően a maximálisan elérhető hatótávolság az eddig emlegetett 400 mérföldről 450-re nőtt, azaz egy ultiumos villanyautó legjobb esetben akár 720 kilométert is meg tud tenni két töltés között.

EZT OLVASTAD MÁR?  Megéri villanyautóra váltani?

Egy ilyen akkucsomag már most 40%-kal olcsóbb, mint amit a Chevrolet Bolt EV használ jelenleg, de a GM elmondása szerint a rendszer második generációja, mely 2025-től kezdődően kerül a járművekbe, akár 60%-kal is alacsonyabb költségekkel terhelheti a vállalatot, miközben az energiasűrűség a jelenleginek a duplája lesz. Ez elsősorban az új celladizájnnak, az LG Chemmel közösen alapított Ultium Cells LLC gyártási hatékonyságának növekedésének, a jobb integrációból fakadó kevesebb cellának és modulnak, és az olcsóbb cellakémiának köszönhető. Ezáltal sokkal közelebb kerül a villanyautók és a belsőégésű motoros autók árparitása, de a GM úgy véli, hogy az ultiumos projektjei már az első generációtól kezdve nyereségesek lesznek.

Mindkét képen a Chevy első tisztán elektromos pick-upja látható a háttérben, Forrás: Electrek

Az elektromobilitásra szánt pénz és munkaerő megnövelése a fejlesztési programok lerövidülését hozza magával, ami kihat a GMC Hummer EV-re, három másik ultiumos GMC-re, négy Chevrolet villanyautóra (melyből az egyik egy pick-up, egy másik pedig egy kompakt crossover), és négy Cadillacre. Hogy az elektromos Hummer pontosan mikor kerülhet így piacra, azt nem pontosította a GM, de a Cadillac Lyriq állítólag a tervezettnél kilenc hónappal hamarabb, azaz 2022 első negyedévében érkezik.

Elektromos autót használsz?