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
auto

Lobbicsoport alakult a belsőégésű motoros autók ellen

elektromos autó
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

Többek között a Tesla, a Rivian, a Lucid Motors, az ABB, és a Siemens is az alapító tagja annak a vadonatúj szervezetnek, melynek célja a belsőégésű motorral hajtott járművek értékesítésének betiltása 2030-ig az Egyesült Államokban, hogy attól a dátumtól kezdve kizárólag 100%-ban elektromos autókat vásárolhassanak a fogyasztók. A Zero Emission Transportation Association (ZETA) nem meglepő módon olyan vállalatokat ölel fel, melyek valamilyen módon érintettek az elektromobilitásban, azaz üzleti érdekük, hogy egyre több villanyautó legyen az utakon.

A szervezet eddigi 28 tagja rendkívül változatos egyveleget alkot tevékenységi területük szempontjából, akadnak közöttük például autógyártók, töltőgyártók, töltőhálózat-üzemeltetők, akkumulátorgyártó-, és újrahasznosító cégek, fenntartható anyagok előállításával foglalkozó vállalatok, közműszolgáltatók, utazásmegosztó szolgáltatást kínáló vállalkozások, de mindannyian ugyanazzal a szándékkal csatlakoztak: szeretnék elérni, hogy a személyautóktól kezdve, a könnyű, közepes, és nehéz tehergépjárművekig minden szegmensből eltűnjön a szennyező benzin- és dízelmotor, ennek megvalósításáért pedig lobbizni is fognak.

Joe Britton, a ZETA ügyvezető igazgatója, aki korábban 15 évig dolgozott az Egyesült Államok szenátusában, hozzátette, hogy a villanyautók elfogadásával a szövetségi döntéshozók támogathatják az innováció ösztönzését, új munkahelyek százezreinek létrehozását, valamint a levegő minőségének és a közegészségügy javítását.

A ZETA öt fő célkitűzése a következő:

  1. Eredmény-vezérelt vásárlói villanyautós támogatási rendszer, mely valóban ösztönzi a szennyező járművek leváltását;
  2. A teljes elektromosítást 2030-ig lehetővé tevő kibocsátási/teljesítményi előírások, melyek ellehetetlenítik a belsőégésű motoros autók értékesítését;
  3. Infrastruktúra-beruházások, melyek megteremtik az alapját a villanyautózásra való átállásnak;
  4. Hazai gyártás, hogy az elektromobilitás fejlődése egyben az amerikai gazdaság növekedését is jelentse;
  5. Szövetségi vezetés és együttműködés szubnacionális szervezetekkel, amely az elektromobilitásra irányuló szabályozás kiszámíthatóságát ösztönzi.

Az alapító tagok ábécé sorrendben: ABB, Albemarle Corporation, Arrival, ChargePoint, ConEdison, Copper Development Association, Inc., Duke Energy, Edison International, Enel X, EVBox, EVgo, Ioneer. Li-Cycle, Lordstown Motors, Lucid Motors, Piedmont Lithium, PG&E Corporation, Proterra, Redwood Materials, Rivian, Siemens, Southern Company, SRP, Tesla, Vistra, Volta, Uber, WAVE.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.