PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 26. péntek

Lobbicsoport alakult a belsőégésű motoros autók ellen

elektromos autó

Többek között a Tesla, a Rivian, a Lucid Motors, az ABB, és a Siemens is az alapító tagja annak a vadonatúj szervezetnek, melynek célja a belsőégésű motorral hajtott járművek értékesítésének betiltása 2030-ig az Egyesült Államokban, hogy attól a dátumtól kezdve kizárólag 100%-ban elektromos autókat vásárolhassanak a fogyasztók. A Zero Emission Transportation Association (ZETA) nem meglepő módon olyan vállalatokat ölel fel, melyek valamilyen módon érintettek az elektromobilitásban, azaz üzleti érdekük, hogy egyre több villanyautó legyen az utakon.

A szervezet eddigi 28 tagja rendkívül változatos egyveleget alkot tevékenységi területük szempontjából, akadnak közöttük például autógyártók, töltőgyártók, töltőhálózat-üzemeltetők, akkumulátorgyártó-, és újrahasznosító cégek, fenntartható anyagok előállításával foglalkozó vállalatok, közműszolgáltatók, utazásmegosztó szolgáltatást kínáló vállalkozások, de mindannyian ugyanazzal a szándékkal csatlakoztak: szeretnék elérni, hogy a személyautóktól kezdve, a könnyű, közepes, és nehéz tehergépjárművekig minden szegmensből eltűnjön a szennyező benzin- és dízelmotor, ennek megvalósításáért pedig lobbizni is fognak.

Joe Britton, a ZETA ügyvezető igazgatója, aki korábban 15 évig dolgozott az Egyesült Államok szenátusában, hozzátette, hogy a villanyautók elfogadásával a szövetségi döntéshozók támogathatják az innováció ösztönzését, új munkahelyek százezreinek létrehozását, valamint a levegő minőségének és a közegészségügy javítását.

A ZETA öt fő célkitűzése a következő:

  1. Eredmény-vezérelt vásárlói villanyautós támogatási rendszer, mely valóban ösztönzi a szennyező járművek leváltását;
  2. A teljes elektromosítást 2030-ig lehetővé tevő kibocsátási/teljesítményi előírások, melyek ellehetetlenítik a belsőégésű motoros autók értékesítését;
  3. Infrastruktúra-beruházások, melyek megteremtik az alapját a villanyautózásra való átállásnak;
  4. Hazai gyártás, hogy az elektromobilitás fejlődése egyben az amerikai gazdaság növekedését is jelentse;
  5. Szövetségi vezetés és együttműködés szubnacionális szervezetekkel, amely az elektromobilitásra irányuló szabályozás kiszámíthatóságát ösztönzi.

Az alapító tagok ábécé sorrendben: ABB, Albemarle Corporation, Arrival, ChargePoint, ConEdison, Copper Development Association, Inc., Duke Energy, Edison International, Enel X, EVBox, EVgo, Ioneer. Li-Cycle, Lordstown Motors, Lucid Motors, Piedmont Lithium, PG&E Corporation, Proterra, Redwood Materials, Rivian, Siemens, Southern Company, SRP, Tesla, Vistra, Volta, Uber, WAVE.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.