Elhalasztják a VW ID.4 amerikai piaci bevezetését
Az Egyesült Államokban a Volkswagen ID.4 legalább annyira fontos modell, mint Európában az ID.3, ennek ellenére a gyártó a 2020 decemberére tervezett piaci bevezetést 2021 első negyedévére halasztja az insideevs.com információi szerint. Mi lehet a döntés hátterében, hiszen gyártási nehézségekről nem hallottunk a közelmúltban, és végre a MEB platformos autókhoz újraírt szoftver is elkészült?
A válasz nagy valószínűséggel az, hogy Európa elsőbbséget élvez. 2020-tól jelentős mértékben szigorodott a gyártók flottaszintű széndioxid-kibocsátására vonatkozó előírás. Amennyiben egy gyártó túllépi a számára meghatározott értéket, jelentős büntetést kell fizetni. Az autógyártók természetesen mindent megtesznek a büntetés elkerülése érdekében. A Volkswagen például az ID.3 késése miatt többször meghosszabbította az e-Golf gyártását, egyes piacokon jelentős árengedménnyel kínálta az autót. A kínai SAIC Európában MG néven értékesített elektromos autóira járó kvótát is megvásárolták a 2020-2022 közötti időszakra.
Úgy tűnik, egyelőre nem sikerült megúszni a Volkswagen csoportnak a büntetést, és még mindig le kell faragni valamennyit a flotta kibocsátási átlagából, ezért év végéig szeretnének Európában eladni minden egyes legyártott elektromos autót. A cél érdekében néhány hónappal később támadják meg hazai piacán a Tesla Model Y-t.