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
auto
2024. 04. 20. szombat

A közelmúltban 17 olyan (ismert) tűzeset fordult elő, amelyben Hyundai Kona modellek kaptak lángra. A szerencsétlenségek java (15 autó) Dél-Korában, egy Kanadában egy pedig Ausztriában történt. A Hyundai 2020 őszén világszerte összesen 77.000 db 2017 szeptembere és 2020 márciusa között gyártott Konát hívott vissza, melyeken szoftverfrissítést hajtottak végre, de a probléma valós oka – eddig – ismeretlen volt. A gond néhány hete kezdett eszkalálódni, amikor egy a visszahíváson már átesett Kona is lángra kapott Dél-Koreában. Így Dél-Korea Közlekedési Minisztériuma is sürgette a probléma mielőbbi megoldását.

Visszahíváson átesett Hyundai Kona gyulladt ki Dél-Koreában

A statisztika az LG Energy Solutions (korábban LG Chem) által gyártott akkumulátor cellákra terelte a gyanút, ugyanis minden kigyulladt autó LG akkuval készült, és egyetlen autó sem volt érintett abból a kisebb sorozatból, melyekbe az SK Innovation által szállított cellákat építették be. A probléma oka közös lehet a GM által gyártott, szintén LG akkukkal szerelt Chevrolet Bolt és Opel Ampera-e tűzesetekkel.

A World Today News híre szerint a napokban bizonyítást nyert, hogy a kigyulladás oka az akkumulátor cellákban keresendő. A cikk „iparági forrásokra” hivatkozva azt állítja, hogy a Hyundai Motor Company Namyang Kutatóközpontjában kritikus cellahibát fedeztek fel egy a visszahíváson már átesett tisztán elektromos Konából származó akkumulátorban. A bejelentést követően az LG Energy Solutions illetékese is felkereste a Namyang Kutatóközpontot és megerősítette a felfedezett problémát.

Minden századik Konában akkut cseréltek a visszahíváson

A hírek szerint az LG Energy Solutions még egyeztet az illetékes minisztériummal az eredmények és a várható intézkedések nyilvánosságra hozataláról, de azt már elismerték, hogy a tűz forrása az akkumulátor. A lap idézi a minisztérium egyik tisztviselőjét, aki szerint a hivatalos bejelentést követően az LG Energy Solution-nek kell vállalnia a felelősséget, és világszerte ki kell cserélnie  minden érintett elektromos Kona akkumulátorát.

Borulhat minden: 10 évre kitiltották az SK Innovation aksijait az USA-ból

Címlapkép: SBS8News

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.