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 Az elmúlt évben Kanadában, Ausztriában és Dél-Koreában előforduló, összesen 16 tűzeset miatt a Hyundai Dél-Koreában több mint 25 000 tisztán elektromos Konát hívott vissza október 16-tól, majd a visszahívást kiterjesztették, így világszerte mintegy 77.000 2017 szeptembere és 2020 márciusa között gyártott autót várnak a szervizekben egy terven kívüli átvizsgálásra. Kanadában kiégett egy Kona Electric 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 A korábbi híreinkben még nem tudtunk információval szolgálni arról, hogy a probléma felderítésén együtt dolgozó Hyundai és LG Chem szakemberek milyen vizsgálatokat hajtanak végre a további tűzesetek megelőzése érdekében, most azonban a ZDNet Korea portál közölt egy cikket a visszahívás eredményeiről. A Demokrata párt képviselőjétől, Jang Gyeong-Tae-tól, kapott információk szerint Dél-Koreában az érintett 25.000 autóból 17.000 már részt vett a visszahíváson, melyek közül 170 esetben az akkumulátornál valamilyen rendellenességet találtak, így ezekben az autókban ingyenesen akkut cseréltek. A visszahíváson átesett autók tulajdonosai azonban a töltés jelentős mértékű lassulására panaszkodtak. A koreai hírportál a Hyundaitól kapott információkra hivatkozva közölte, hogy az autók szoftverét úgy módosítják, hogy töltés közben a 80%-os töltöttségi szint elérésekor a rendszer lefuttat egy körülbelül 10 perces akkumulátor ellenőrzést, majd a tesztet követően – amennyiben nem tapasztalható rendellenesség – a töltés tovább folytatódik. Az egész világra kiterjesztik a Hyundai Kona tűzesetek miatti visszahívását A koreai lap a Hyundai képviselőjétől azt is megtudta, hogy a visszahíváson végrehajtott szoftver módosítás nem csökkenti az elérhető akkumulátor kapacitást, és a teszt végrehajtási idejétől eltekintve a töltési sebesség is a megszokott marad. Amennyiben az autó a teszt végrehajtása során akkumulátor hibát észlel, letiltja az autó indítását. A Hyundai elnézést kér az érintett tulajdonosoktól, amiért a sürgős visszahívást megelőzően nem tájékoztatták őket a szoftverfrissítés hatásairól. FRISSÍTÉS: Dél-Koreában a múlt héten is kigyulladt egy Hyundai Kona, DC villámtöltés közben. Az országban ez volt a 14., világszerte a 16. tűzeset. A legutolsó eset érdekessége, hogy egy korábbi BMS frissítésen már átesett példánnyal történt a baleset. A tüzet szerencsére pillanatok alatt sikerült eloltani, ugyanis az autó a helyi tűzoltóságtól csupán 160 méterre töltődött. Fontos részlet a kigyulladó autókkal kapcsolatban, hogy a hazai piacra került mintegy 25 000 Kona túlnyomó többségéhez az LG Chem szállította az akkumulátorokat, előfordult azonban akku-hiány, amikor a Dél-Koreában forgalomba helyezett autókba is SK Innovation akkumulátorok kerültek. Körülbelül 1-2000 Kona fut SKI akkuval az országban, amelyekből egyelőre egyetlen tűzesetről sem tudnak. Információnk szerint a Dél-Koreán kívüli piacra, így az Európába szállított autók többségében az SKI által gyártott akkumulátor van, ez lehet a magyarázata annak, hogy Dél-Koreában 25 000 autóból már 14 kigyulladt, miközben a világ többi részén a visszahívás által érintett 52 000 autó esetében csupán 2 esetben történt baleset. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!