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
auto
2024. 05. 08. szerda

Minden századik Konában akkut cseréltek a visszahíváson

elektromos autó
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

Az elmúlt évben Kanadában, Ausztriában és Dél-Koreában előforduló, összesen 16 tűzeset miatt a Hyundai Dél-Koreában több mint 25 000 tisztán elektromos Konát hívott vissza október 16-tól, majd a visszahívást kiterjesztették, így világszerte mintegy 77.000  2017 szeptembere és 2020 márciusa között gyártott autót várnak a szervizekben egy terven kívüli átvizsgálásra.

Kanadában kiégett egy Kona Electric

A korábbi híreinkben még nem tudtunk információval szolgálni arról, hogy a probléma felderítésén együtt dolgozó Hyundai és LG Chem szakemberek milyen vizsgálatokat hajtanak végre a további tűzesetek megelőzése érdekében, most azonban a ZDNet Korea portál közölt egy cikket a visszahívás eredményeiről. A Demokrata párt képviselőjétől, Jang Gyeong-Tae-tól,  kapott információk szerint Dél-Koreában az érintett 25.000 autóból 17.000 már részt vett a visszahíváson, melyek közül 170 esetben az akkumulátornál valamilyen rendellenességet találtak, így ezekben az autókban ingyenesen akkut cseréltek.

A visszahíváson átesett autók tulajdonosai azonban a töltés jelentős mértékű lassulására panaszkodtak. A koreai hírportál a Hyundaitól kapott információkra hivatkozva közölte, hogy az autók szoftverét úgy módosítják, hogy töltés közben a 80%-os töltöttségi szint elérésekor a rendszer lefuttat egy körülbelül 10 perces akkumulátor ellenőrzést, majd a tesztet követően – amennyiben nem tapasztalható rendellenesség – a töltés tovább folytatódik.

Az egész világra kiterjesztik a Hyundai Kona tűzesetek miatti visszahívását

A koreai lap a Hyundai képviselőjétől azt is megtudta, hogy a visszahíváson végrehajtott szoftver módosítás nem csökkenti az elérhető akkumulátor kapacitást, és a teszt végrehajtási idejétől eltekintve a töltési sebesség is a megszokott marad. Amennyiben az autó a teszt végrehajtása során akkumulátor hibát észlel, letiltja az autó indítását. A Hyundai elnézést kér az érintett tulajdonosoktól, amiért a sürgős visszahívást megelőzően nem tájékoztatták őket a szoftverfrissítés hatásairól.

FRISSÍTÉS: Dél-Koreában a múlt héten is kigyulladt egy Hyundai Kona, DC villámtöltés közben. Az országban ez volt a 14., világszerte a 16. tűzeset. A legutolsó eset érdekessége, hogy egy korábbi BMS frissítésen már átesett példánnyal történt a baleset. A tüzet szerencsére pillanatok alatt sikerült eloltani, ugyanis az autó a helyi tűzoltóságtól csupán 160 méterre töltődött.

Fontos részlet a kigyulladó autókkal kapcsolatban, hogy a hazai piacra került mintegy 25 000 Kona túlnyomó többségéhez az LG Chem szállította az akkumulátorokat, előfordult azonban akku-hiány, amikor a Dél-Koreában forgalomba helyezett autókba is SK Innovation akkumulátorok kerültek. Körülbelül 1-2000 Kona fut SKI akkuval az országban, amelyekből egyelőre egyetlen tűzesetről sem tudnak.

Információnk szerint a Dél-Koreán kívüli piacra, így az Európába szállított autók többségében az SKI által gyártott akkumulátor van, ez lehet a magyarázata annak, hogy Dél-Koreában 25 000 autóból már 14 kigyulladt, miközben a világ többi részén a visszahívás által érintett 52 000 autó esetében csupán 2 esetben történt baleset.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.