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
auto

Idén ősszel már piacon lehet a Microlino villanyautó

Rengeteg kezdő vállalkozás példáján láttuk már, hogy kicsit sem egyszerű a belépés az autógyártó bizniszbe, hiszen a járművek kifejlesztéséhez, valamint a gyártó- és a beszállítói hálózat kiépítéséhez nem kevés tőke, illetve idő kell. A Micro Mobility Systems pályafutását tovább hátráltatta, hogy legelső termékének piacra dobását a véghajrá kellős közepén érte a koronavírus, ráadásul a cégnek egy jogi vitát is meg kellett vívnia korábbi gyártópartnerével, mely nemes egyszerűséggel lemásolta autóját, és más néven kezdte forgalmazni.

Így alakult át a pici Microlino villanyautó

A peren kívül lerendezett ügy végső soron, úgy tűnik, pozitív hatással volt a Microlino fejlődésére, hiszen az számos tekintetben jobb lett az elmúlt másfél évben. A jármű második generációja úgy mutatkozott be tavaly a digitális formában tartott Genfi Autószalonon, hogy az első sosem került gyártásba. Az újdonságok között nemcsak modernebb dizájnelemeket találunk, hanem kívül-belül teljesen átalakult az autó – hatékonyabb villanymotort, magasabb energiasűrűségű akkucellákat kapott, a lökhárítókat kivéve teljesen felhagytak a műanyag használatával a tervezők a karosszérián, és nem utolsó sorban a csővázas szerkezet helyett préselt acélvázra váltottak, ami sokkal biztonságosabb.

A cég legfrissebb helyzetjelentése szerint elkészült a legelső prototípus a Microlino 2.0-ból, és megkezdődött a tesztelése (erről egy rövid videó a Facebook-oldalukon megtekinthető). Ez a példány még nem tartalmaz minden egyes újdonságot, a teljes átváltozás a következő négy prototípus során következik be, amelyeket a nyárig tervez legyártani a Micro Mobility Systems. Ezzel párhuzamosan megkezdődik az előszéria gyártása, valamint a homologizációs folyamatok elindítása, amelyek a vállalat becslései szerint augusztusra meglesznek. Ha minden jól megy, idén szeptemberben elindulhat a pici buborékautó sorozatgyártása és kiszállítása is.

A kétszemélyes csöppség várhatóan 12.000 eurós indulóáron vihető majd haza.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.